2611 1

NapoleonCat i Senuto pod patronatem naszych kolegów z Nowego Marketingu zaprezentowali arcyciekawy raport na temat polskiego SEO i SEM.

O obecności konkurencji w wyszukiwarce Google nigdy dość, dlatego każdy tego typu raport cieszy się dużą popularnością. Tym razem bierzemy na warsztat efekt badań Senuto i NapoleonCat, który zawiera kilka istotnych zestawień, które omawiają autorzy raportu:

Pierwsze zestawienie dotyczy organicznych wyników wyszukiwania, czyli to na ile fraz dana marka jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Zestawienie zostało podzielone na kategorie TOP3 , TOP10 i TOP50. Kolejne dane dotyczą Visibility. Jest to współczynnik, który mówi nam o szacowanym potencjalnym ruchu, jaki można uzyskać z pozycji danej witryny na wszystkie frazy kluczowe. W tej części został omówiony także szacowany przewidywany budżet poświęcony na działania Adwords przez firmy.

Jak wyglądają same wyniki?

Zdecydowanymi liderami w ilości słów w TOP3 i TOP10 są: Morele.net i RTV EURO AGD. Wysoko są także: Media Markt Polska, Komputronik, Media Expert oraz Saturn. Następne miejsca zajmują producenci, tacy jak Samsung, LG, Philips i inni. Raport dość wyraźnie wskazał, że w kwestii pozycjonowani akarty w polskim e-commerce rozdają duże sieci handlowe, które zainwestowały bardzo duże pieniądze w jak najlepsze pozycjonowanie swoich witryn elektronicznych.

Untitled-1 Untitled-2 Untitled-3

Pełne wyniki raportu dostępne są pod poniższym adresem:

http://raport.senuto.com/

Tagi

1 comment

  1. JanK.

    To pokazuje, że niebezpiecznie jest korzystać z tego polskiego narzędzia senuto bo dane są wykorzystywane do publicznych raportów i analiz. Oby tylko w takim zakresie i oby tylko do publicznej wiadomości (a nie np. sprzedawane dla konkurencji). Współczuję korzystającym.

Comments are closed.