3351 0

Misją PrestaShop jest dostarczanie bezpłatnego oprogramowania e-commerce opartego na innowacyjnym rozwiązaniu open source. Obecnie ponad 250 000 sklepów internetowych działa na PrestaShop. Firma i skupiająca się wokół niej...

40% francuskiego rynku e-commerce należy do PrestaShop, potwierdzając tym samym wiodącą pozycję firmy we francuskim sektorze oprogramowania open source dla ecommerce. W Europie PrestaShop również odnotowuje doskonałe wyniki: w Hiszpanii i w Polsce jej udział w rynku wynosi 50%.

8 lat istnienia PrestaShop, przeprowadzka do centrum Paryża i kampania rekrutacyjna są dobrą okazją do podsumowania jej europejskiej success story.

PrestaShop, promotor rozwiązania open source i modelu freemium, jest uznany przez wielu właścicieli sklepów internetowych za idealny system do rozpoczęcia działalności e-commerce. Firma odnotowuje dziś wyniki na miarę swojego dynamizmu:

  • 130 pracowników w 2015,
  • oprogramowanie dostępne w 65 językach i w 165 krajach,
  • przychody firmy w wysokości 11 mln € w 2014,
  • środki własne w wysokości 3 mln € w 2011, a w 2014 juz 6,75 mln,
  • 80 000 e-sklepów uruchomionych na rozwiązaniu PrestaShop między styczniem a czerwcem 2015,
  • ponad 5 mln pobrań wersji PrestaShop Download,
  • ponad 10 mln € przekazanych wszystkim współautorom Addons od momentu powstania firmy (2007).

PrestaShop to międzynarodowy zespół rosnący z dnia na dzień! Po rekrutacji 40 talentów w 2014, Dyrekcja firmy niedawno ogłosiła kampanię 2015, otwierając 40 kolejnych kluczowych stanowisk dla pasjonatów Internetu oraz e-commerce. Wśród ofert zatrudnienia znajdują się: growth hackers, customer success manager, country manager, deweloperzy oraz stanowiska w marketingu i sprzedaży. Praca w Paryżu, w samym sercu Europy,jest rzeczywistym atutem, który pomaga przyciągnąć nowe talenty – niezależnie od ich języka i kraju pochodzenia.

Dyrekcja PrestaShop wraz z zespołem odpowiedzialnym za zasoby ludzkie postawiła sobie ambitny cel, biorąc udział w rankingu na najlepszych pracodawców – Great Place to Work.

Decyzja ta wiąże się z rozwojem kultury firmy opartej m.in. na kreatywności, pasji i zaangażowaniu pracowników. Wartości PrestaShop przyczyniają się do budowy wyjątkowej atmosfery pracy, tak istotnej dla pokolenia Y i Z.

– Tłumaczy Bruno Lévêque, założyciel PrestaShop.

prestashop

22 czerwca tego roku PrestaShop ogłosił nominację nowego dyrektora generalnego. Zaangażowana w rozwój sektora Internetu i e-commerce, od samego początku swojej kariery, Corinne Lejbowicz jest odpowiedzialna za umocnienie pozycji PrestaShop jako światowego lidera, przyspieszenie wzrostu spółki i wzmocnienie jej międzynarodowej ekspansji. Corinne Lejbowicz pracuje w sektorze cyfrowym od 1989. Zajmowała stanowisko dyrektora ds. nowych projektów i innowacji w AOL i Vivendi. Kierując platformą sprzedaży LeGuide.com, Corinne przyczyniła się do wzrostu tej grupy, której obroty odnotowały imponujący wzrostz3,9mln€w2005do 44 mln € w 2012.

Społeczność PrestaShop przekroczy w tym roku próg miliona członków. Nasze cele związane ze wzrostem nigdy nie były równie ambitne, a Corinne jest profilem managera, którego potrzebowaliśmy w PrestaShop, aby je osiągnąć. Jej głęboka wiedza o rynku e-commerce i umiejętności tworzenia strategii rozwoju dla firm z tego sektora są kluczowymi atutami przyczyniającymi się do dynamicznego rozwoju spółki i umocnienia jej pozycji na świecie.

-oświadczył Bruno Lévêque, założyciel PrestaShop

W przeciągu kilku lat PrestaShop stał się jednym z najpopularniejszych rozwiązań e commerce na świecie.

– Podkreśla Corinne Lejbowicz, dyrektor generalna PrestaShop.

Od stycznia tego roku powstało ponad 80 000 sklepów internetowych na PrestaShop Cloud. Powstał Fundusz na Rzecz Integracji dysponujący milionem dolarów, aby wspierać stwarzanie lokalnych modułów. Dzięki społeczności, liczącej 850 000 członków na całym świecie, PrestaShop posiada wyjątkowy potencjał w sektorze odnotowującym nieustanne wzrosty.

Nominacja Corinne Lejbowicz zbiega sie z okresem najlepszych wyników PrestaShop, który ma w chwili obecnej ponad 250 000 sklepów internetowych, a jego społeczność open source liczy ponad 850 000 aktywnych członków. Spółka przewiduje, że jej obroty w 2015 sięgną 15 mln $. PrestaShop zatrudnia obecnie 130 współpracowników w 7 biurach w Europie i Stanach Zjednoczonych.

PrestaShop jest europejskim liderem w sektorze oprogramowania open source ecommerce. Firma organizuje coroczne spotkanie ze swoją społecznością. I w tym roku podczas „http://www.prestashopday.com/” PrestaShop Day, który odbył się 11 czerwca w Paryżu, zaprezentowała swoją nową tożsamość wizualną. Postanowiono całkowicie zmienić szatę graficzną i slogan, który podkreśla, że siłą napędową spółki od momentu jej powstania jest jej społeczność.

Osoby, które pragną poczuć ducha PrestaShop powinny udać się na jej forum! Można tam znaleźć tysiące pomocnych porad udzielanych przez użytkowników oprogramowania, deweloperów i pasjonatów. Początkowe grono 510 osób urosło do prawie miliona. Społeczność jest podstawą PrestaShop, dlatego została ona umieszczona w centrum nowej tożsamości wizualnej, wprowadzając dwie główne nowości: maskotę i nowy slogan.

Preston to nowa maskotka PrestaShop. Ten mały maskonur pochodzący z zimnych krajów żyje wśród kilkutysięcznej społeczności i cechuje go wyjątkowa wierność wobec swojej partnerki i społeczności. Zespół graficzny dobrze się bawił, tworząc różne wersje Prestona – reprezentujące agencje, deweloperów i e-handlowców.

WeCommerce is better eCommerce brzmi jednocześnie jak potwierdzenie, że open source to dobry wybór, dzięki któremu platforma PrestaShop osiągnęła aktualną pozycję oprogramowania dla 250 000 sklepów na świecie, lecz również jak zachęta do kontynuowania rozwoju na drodze pracy zespołowej, aby móc zadowolić codzienne potrzeby sektora e-commerce na całym świecie. WeCommerce to idealna ilustracja udanego modelu pracy zespołowej. Stworzenie nowego (ogłoszonego 11 czerwca) „https:// www.prestashop.com/blog/fr/prestashop- lance-fonds-dintegration-1-million-dollars- communaute/” FunduszunaRzeczIntegracji– przeznaczonego dla wszystkich programistów i dysponującego 1 milionem $ – zachęca do podążania w tym kierunku.

PrestaShop Addons – platforma sprzedaży PrestaShop oferuje aktualnie ponad 5000 modułów, z których większość została opracowana przez członków społeczności. Zgodnie z przewidywaniami firmy, w 2015 część obrotów przekazana współautorom, sprzedającym swoje moduły na PrestaShop Addons, wyniesie 5 000 000 dolarów. Dzięki własnemu rynkowi, PrestaShop umożliwił tysiącom deweloperów stworzenie i wykorzystanie przydatnych modułów dla wszystkich e-handlowców używających oprogramowania PrestaShop.

Fundusz na Rzecz Integracji oferujący deweloperom milion dolarów jestrogramem poświęconym promocji rozwoju nowych, wyjątkowych i lokalnych modułów.

Gdy PrestaShop stawiał pierwsze kroki, nasza społeczność liczyła 750 osób. Obecnie liczba naszych członków sięga prawie miliona.

– Wyjaśnia Bruno Lévêque, założyciel PrestaShop.

Do naszej społeczności należą dziesiątki tysięcy deweloperów znajdujących się na całym świecie. Fundusz na Rzecz Integracji umożliwi temu ogromnemu inkubatorowi talentów poświęcenie czasu i kompetencji na zniwelowanie różnic technologicznych, istniejących między poszczególnymi krajami. Wiem do czego zdolni są ci deweloperzy, i jestem przekonany, że dzięki temu programowi będziemy świadkami niesamowitych innowacji.Zacząłem od modułu Facebook Shop dostępnego na PrestaShop Addons.

– wyjaśnia David Niry, założyciel i dyrektor generalny agencji Business Tech.

– Od tamtej pory rozwinęliśmy działalność, a Business Tech jest obecnie rentowną firmą zatrudniającą kilka osób; firmą, w której atmosfera pracy służy kreatywności – stojącej na pierwszym miejscu. Potrafimy się dostosować i wykorzystywać technologie. Nasze partnerstwo z PrestaShop i jego platformą Addonsto jedna z najlepszych decyzji, jakie podjąłem w celu rozwoju mojej firmy.

Od momentu założenia w 2007, PrestaShop umożliwił kilkuset tysiącom e-handlowców stworzenie własnego sklepu internetowego i rozpoczęcie przygody z e-commerce. Z czasem wiele nowych funkcji wzbogaciło oprogramowanie open source dzięki zgromadzonej wokół niego społeczności.

Każda innowacja PrestaShop ma na celu ułatwianie używania e-commerce i udostępniania go wszystkim osobom na całym świecie. Jest to możliwe dzięki 850 000 członkom niesamowitej społeczności PrestaShop i jej wspólnej pasji do opensource.

Najnowszą innowacją PrestaShop jest oferta Cloud, którą niedawno z dumą wprowadził na rynek, umożliwiając każdemu e-handlowcowi założenie sklepu internetowego za pomocą kilku kliknięć, bez żadnych kosztów hostingowych. Ogólnie rzecz biorąc, udoskonalenia są wprowadzane każdego dnia – dzięki modułom i szablonom opracowywanym przez społeczność.

PrestaShop Cloud jest wersją hostingowaną platformy open source PrestaShop Download. Siedem lat poświęconych na badania i rozwój, u boku swojej społeczności, umożliwiło opracowanie prostego a zarazem potężnego oprogramowania – umożliwiającego wszystkim e-handlowcom z całego świata założenie sklepu internetowego za pomocą kilku kliknięć. Jako pierwsze bezpłatne oprogramowanie cloud w tym sektorze PrestaShop Cloud usuwa wszelkie bariery, jakie stały na drodze wielu osób pragnących wejść na rynek e-commerce. Nie pobierając żadnych opłat abonamentowych, ani prowizji od sprzedaży zrealizowanych przez e-handlowców, PrestaShop rewolucjonizuje ten sektor, gdyż umożliwia większej liczbie przedsiębiorców sprzedaż ich produktów w Internecie, korzystając z prostoty sytemu i niespotykanych dotąd marży.

PrestaShop jest pierwszym uczestnikiem tego sektora, który połączył cloud i open source w jednym bezpłatnym rozwiązaniu e-commerce. Korzystamy z wyjątkowej pozycji na rynku, dzięki naszemu bezpłatnemu modelowi.

– Wyjaśnia Charles Wells, Chief Product Officer w PrestaShop.

Od wprowadzenia na rynek pierwszej wersji oprogramowania, wartość sprzedaży zrealizowanych przez e-handlowców korzystających z PrestaShop wyniosła prawie 15 mld €. Sukces naszych e-handlowców ma przed sobą wiele doskonałych lat dzięki PrestaShop Cloud! Liczby mówią same za siebie: 20000 nowo założonych sklepów w zaledwie dwa tygodnie od uruchomienia tego systemu!

Społeczność programistów open source zgromadzonych wokół PrestaShop należy do najliczniejszych na świecie, biorąc pod uwagę grupy pracujące wyłącznie nad technologią e-commerce. Jest ona wyjątkowo aktywna i jednoczy deweloperów, agencje internetowe, e-handlowców i partnerów z różnych sektorów. Obiecujące dane liczbowe są zapowiedzią wzrostu liczby sklepów internetowych tworzonych przy użyciu PrestaShop Cloud.

Zespoły R&D PrestaShop zwróciły się do firmy OVH, należącej do jednego ze światowych liderów hostingu, aby stworzyć platformę SaaS (Software as a Service) zoptymalizowaną pod kątem oferty PrestaShop Cloud. Platforma ta, w pełni bezpieczna i ewolucyjna, gwarantuje dostępność i wydajność aplikacji i ułatwia tworzenie sklepów internetowych osobom stawiającym pierwsze kroki w świecie e-commerce.

OVH jest bardzo dumny, że może wspierać równie ambitny projekt. French Tech to również współpraca i wymiana kompetencji z bardzo pomysłowymi francuskimi firmami. Oferta PrestaShop Cloud korzysta z najnowszych innowacji, między innymi z kontenerowej technologii cloud.

– Oświadczył Octave Klaba, CEO i założyciel OVH.

PrestaShop to e-commerce dla wszystkich! Wszystkie innowacje i inicjatywy są tworzone z myślą o poszerzaniu społeczności – w szczególności o osoby początkujące!

Bardzo silna więź łączy PrestaShop z przedsiębiorcami i osobami samozatrudnionymi. Dla osób, które nie odważyły się jeszcze na decydujący krok, lecz które pragną dołączyć do grona firm dynamizujących gospodarkę, PrestaShop stworzył Prestashop Cloud. To rozwiązanie jest doskonałą pomocą dla projektodawców, gdyż umożliwia bezpłatne założenie sklepu – za pomocą kilku kliknięć i bez większych umiejętności technicznych.

Źródło: Mensis.pl nr 36

Tagi