10343 1

Potwierdzają się informacje o tym, że Allegro zmieni swój wygląd po raz kolejny.

Allegro.pl będzie zmieniało się w wielki sklep internetowy. To już pewne. Zaś sprzedawcy zostaną zmuszeni do dostosowania się – tak wynika z wywiadu Forbsa z prezesem Allegro.pl, Przemysławem Budkowskim.

Od pewnego czasu otrzymywaliśmy nieformalne sygnały o tym, że Allegro.pl wcale nie zakończyło procesu zmian i integrowania wyglądu ofert, zaś jednolite miniaturki bez logotypów sprzedawców to dopiero pierwszy krok. Z przecieków, które otrzymujemy, wynika, że docelowo Allegro.pl zrezygnuje z możliwości tworzenia przez sprzedawców indywidualnych szablonów z identyfikacją wizualną ich marki. Zastrzegamy jednak, że nie są to informacje potwierdzone w jakikolwiek oficjalny sposób poza ogólnikowymi słowami prezesa dla Forbsa:

Po drugie: chcemy ujednolicić wygląd ofert. Problemem dla kupujących jest bowiem to, że teraz każdy sprzedawca prezentuje je trochę inaczej, w różnych miejscach umieszczając opisy produktów czy informacje o sposobach dostawy, zwrotów czy płatności. Oczywiście nie stanie się to od razu. Sprzedawcy będą mieli rok na dostosowanie się do zmian.

Chociaż prezes Budkowski zastrzega, że nie boi się Amazona, to jednak zmiany mają nadejść bardzo szybko, bo już na wiosnę pierwsi sprzedawcy powinni testować nowe wewnętrzne szablony stworzone przez Allegro, zaś rok później, po aktualnym wyglądzie Allegro.pl nie zostanie już najmniejszy ślad.

Ponadto, prezes Budkowski poinformował o zyskach jakie Allegro.pl osiąga, twierdząc przy tym, że marża portalu jest wyższa niż te, które narzucają Google czy Facebook (wg Forbsa nie są one wyższe niż 30 procent).

Tutaj pełna treść wywiadu

forbes.pl/przemyslaw-budkowski-prezes-allegro-wywiad,artykuly,211220,1,1.html 

Tagi

1 comment

  1. Tomasz

    Ujednolicenie ofert upodobni Allegro do Amazon, co może być przyczyną wzrostu popularności prawdziwego rywala Allegro – Ebaya.
    Piszecie o Amazonie, bo to rzeczywiście potencjalna nowa konkurencja, jednakże Allegro to nadal bazary, nie galeria handlowa.
    Zapraszam do grupy Zjednoczonych Sprzedawców na Facebooku.

Comments are closed.