Z okazji wczorajszego święta Niepodległości zaglądamy do statystyk badania Radio Track – KBR od Millward Brown, aby pokazać jak znakomitą popularnością wśród Polaków cieszą się nasze narodowe radia.   Czytaj więcej

Wyniki badania obejmującego okres od sierpnia do października 2015 roku wskazują, że narodowe programy radiowe słuchane są przez co piątego Polaka.

 

 

Ale to nadal gorzej od najlepszego wyniku w zestawieniu, którym legitymuje się stacja RMF FM – blisko 25 procentowy wynik słuchalności dosłownie miażdży konkurencję. Co więcej, gdy porównamy wyniki rok do roku, RMF FM wziąć rośnie – z 23.4 do 24.8 procenta w tym samym okresie. Numerem dwa pozostaje Radio Zet, które rok do roku odnotowało stratę, która mieści się w ramach błędu statystycznego.

 

Dopiero na trzeciej pozycji Millward Brown odnotował pierwszy państwowy kanał radiowy – Jedynkę – Program 1 Polskiego Radia. Chociaż Radiowa Jedynka nadal utrzymuje się na podium trzech najpopularniejszych stacji radiowych w Polsce, to co najmniej od roku wyraźnie traci swoją popularność. Zwyżkową formę utrzymuje za to czwarta na liście Trójka – Program 3 Polskiego Radia, która w ciągu ostatniego roku zyskała na słuchalności z 7.2 do 8.0 procent.

 

Następnie mamy już okruszki, z których warto wyróżnić bardzo mocną pozycję stacji mniej lub bardziej katolickich, czyli: VOX (aktualnie 3.5 procenta) oraz Radia Maryja (niezmienne 1.9 procenta). Pocieszająco wygląda wynik TOK FM, w pełni „gadanego” radia dla intelektualistów, które utrzymuje wynik w okolicach 1 – 1.5 procenta. Coraz lepiej radzi sobie także Antyradio, które podwoiło wynik z 0.6 do 1.1 procenta.

Badanie  Radio Track – KBR od Millward Brown przeprowadzono na próbie około 20.000 osób.

radio-track

Tagi