1786 0

Pora na nową odsłonę rankingu największych E-sprzedawców w Stanach Zjednoczonych.

Ranking opracowany przez Internet Retailera, który nie tylko pokazuje największych z największych ale publikuje kilka interesujących wskaźników wskazujących na możliwe przetasowania w amerykańskim e-commerce.

Nie zadziwia fakt, że na pierwszym miejscu jak co roku pojawił się Amazon. Ale gdy zerkniemy na kolejne pozycje rankingu jest kilka zaskoczeń. Przede wszystkim, kolejny raz widać jak silnym modelem jest sprzedaż direct to consumer: brylują w niej drugi na liście Apple oraz czwarty Dell. Po drugie, widać potężny wzrost Wal-Marta, który nieustannie goni Amazona. Po trzecie i najważniejsze: wszyscy sprzedawcy w zestawieniu łączą w mniejszym lub większym stopniu model sprzedaży wielokanałowej.

W mniejszym Amazon, rzecz jasna, w większym reszta stawki. Innymi słowy, jeśli jeszcze nie posiadacie lokalnych punktów sprzedaży, to jest to ostatni dzwonek, aby zmienić strategię, bo takie są trendy w wśród największych, na najlepiej rozwiniętym rynku e-commerce świata. Ponadto, na amerykańskiej liście największych dominują dostawcy codziennych artykułów w formie maksymalnie spopularyzowanej. To prawdopodobnie bardzo dobry prognostyk dla Allegro.pl oraz dla hipermarketów, które w Polsce wciąż nie potrafią odpowiednio wykorzystać wielkiego apetytu Polaków na zakupy w Internecie.

internet-retailer

 

Tagi