2053 0

Nareszcie minął rok od kiedy Gemius wznowił swoje niezastąpione badania polskiego Internetu i możemy porównać wyniki największych stron w Polsce, rok do roku.

Zacznijmy od dobrych informacji – polski Internet po raz kolejny urósł. W ciągu roku o kolejne dwa miliony – z 25.2 do 27.4 miliona użytkowników. Dodajmy, że owe dwa miliony to zysk w postaci ruchu mobilnego – ilość „mobilnych” Internautów w Polsce wzrosła z 18.5 do 20.8 miliona. Z kolei ilość Internautów stacjonarnych zatrzymała się na poziomie do 23.6 miliona użytkowników.

Gdy spojrzymy na ogólne wyniki największych polskich domen, to nie jest już tak różowo – praktycznie cała pierwsza dziesiątka wyraźnie straciła na zasięgu rok do roku (w zaokrągleniu do pełnych liczb):

  • google.pl – minus 1 procent
  • facebook.com – minus 5 procent
  • youtube.com – minus 4 procent
  • google.com – minus 4 procent
  • onet.pl – minus 2.5 procenta
  • wikipedia.org – minus 2 procenty
  • allegro.pl – minus 1 procent
  • wp.pl – minus 3.5 procenta
  • olx.pl – minus 1 procent
  • gazeta.pl – minus 5 procent
  • cda.pl – minus 3 procent
  • orange.pl – minus 3 procent
  • filmweb – minus 1.5 procenta
  • poradnikzdrowie.pl – minus 1.5 procenta

 

Z grona pierwszej dwudziestki wypadli:

  • lotto.pl
  • fakt.pl

 

Z kolei na plus zapunktowali:

  • interia.pl – plus 4 procent

 

Do pierwszej dwudziestki awansowali:

  • otmoto.pl
  • abczdrowie.pl

 

Zdecydowanie lepiej wypadły wyniki mobilne. Tutaj stracili tylko nieliczni:

  • google.pl – minus 2 procenty
  • facebook.com – minus 5 procent
  • wikipedia.org – minus 1 procent

 

Zanotowaliśmy za to wiele wzrostów. Czasami niezwykle spektakularnych:

  • allegro.pl – plus 6 procent
  • interia.pl – plus 8.5 procenta
  • olx.pl – plus 8 procent

 

Na koniec, infografika, która pokazuje, że odwiedziny to nie wszystko, a liczy się także ich jakość.

6e035b9d-3751-4aad-aca7-08527d8f8a19-original

Tagi