5764 0

Według badań Ascend2, cyfrowej wywiadowni marketingowej, media społecznościowe miałyby być najlepszym źródłem pozyskiwania kontaktów do list mailingowych.

Badanie Ascend2 (ascend2.com) jest o tyle cenne, że przeprowadzono ja na 255 praktykach marketingu internetowego i zestawiono przy tym nie tylko ich zdaniem najbardziej efektywne źródła pozyskiwania nowych adresów mailowych, ale także najtrudniejsze do „wydrążenia”. Poniższą grafikę, obrazującą badanie przygotował eMarketer (emarketer.com).

224884

Jak widać, media społecznościowe i marketing treści zostały uznane za najlepsze źródło nowych list mailingowych, przy czym marketing treści (i powiązane z nim SEO) uważa się za najtrudniejszą drogę w pozyskiwaniu nowych adresów e-mailowych. Na drugim biegunie efektywności jest płatne wyszukiwanie spięte z remarketingiem oraz współpraca ze stronami partnerskimi, które pozyskują adresy mailowe osób zainteresowanych daną tematyką.

W dalszym ciągu dobrą metodą pozyskiwania adresów pozostaje klasyczna rejestracja na stronie wraz z zachętą do zezwolenia na przyjmowanie korespondencji handlowej od marki, na stronie której konsument się rejestruje.

Tagi