7809 0

Tak, to nie błąd w cyfrowym druku, Amazon od roku ma swoje własne marki odzieżowe i rozwija je w szybkim tempie.

Nic dziwnego, jak zauważają w swojej analizie ludzie ze Slice Intelligence (intelligence.slice.com), Amazon ma dostęp do bodaj najlepszego laboratorium w krótkiej historii profesjonalnego handlu znanego naszej cywilizacji. Nie jest więc zaskoczeniem, że Amazon korzysta ze skrzętnie gromadzonego big data. Następnie wyciąga zeń wnioski o tym jak skutecznie poszerzać swój biznes, nie tylko wszerz, ale także w głąb.

Minął raptem rok od założenia przez Amazona kilku (konkretnie siedmiu) marek odzieżowych: Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro, Society New York. Ale już wiemy, (dzięki badaniem Slice Intelligence), że niektóre z nich dokonały znaczących postępów podgryzając swoich konkurentów. Jak widać na poniższym obrazku, najlepiej idzie Lark & Ro, które chociaż w dalszym ciągu stanowią ułamek sprzedaży dużych marek odzieżowych w USA należących do innych sprzedawców online, to wyraźnie wgryzają się w rynek.

źródło: https://intelligence.slice.com/amazon-private-label-mixed-bag/
źródło: https://intelligence.slice.com/amazon-private-label-mixed-bag/

Wiele wskazuje na to, że właśnie taki będzie kierunek rozwoju najpoważniejszych graczy w e-commerce. Dzisiaj posiadanie sklepu internetowego należy traktować jako platformę do dalszego rozwoju, a nie zaś docelowy punkt, który pozwala na spokojne prowadzenie biznesu. Wiele osób głowiło się, w jaki sposób sklepy mogą lepiej wykorzystywać big data, gdyż walczenie o kilka promili konwersji więcej wydaje się mijać z celem. Z kolei bezcenna staje się wiedza o tym, jakich produktów konsumenci poszukują, jak reagują na kontakt z określonymi markami. Jest to wiedza, jakiej zazwyczaj same marki nie posiadają, gdyż nie są w stanie prowadzić sprzedaży e-commerce na dużą skalę. Niemniej, trzeba liczyć się dużymi inwestycjami zarówno intelektualnymi, jak i finansowymi, co w przypadku Amazona, nie jest problemem.

Więcej szczegółów we wpisie Slice Intelligence

https://intelligence.slice.com/amazon-private-label-mixed-bag/ 

Tagi