Mensis.pl nr 47/2017

W 47. numerze „Mensis.pl” przyjrzeliśmy się sektorowi, który dzięki ekonomicznym uwarunkowaniom rynku klasycznego i technologicznym możliwościom rynku e-commerce zaczyna coraz szybciej gnać do przodu. B2B (business-to-business), bo o nim mowa, wrzucił na szybszy bieg i przewidywanym potencjałem rozwoju zaprasza lub zmusza wszystkich niezdecydowanych graczy do zdecydowanych inwestycji. A ponieważ pomimo wielu cech wspólnych prowadzenie to-business różni się od to-consumer postanowiliśmy przybliżyć tajniki prowadzenia, digitalizacji, optymalizacji, kastomizacji i legalizacji tego obszaru aktywności internetowej.

Przeczytaj numer online

Mensis 47/2017

Mensis 47/2017

Polecane artykuły

Jakie B2B, takie B2C – trudna prawda o e-handlu
Chociaż dyskusje o handlu internetowym w Polsce i na świecie toczą się zazwyczaj wokół handlu detalicznego, to de facto, prowadzone są wokół modeli biznesowych B2B. Bo czym innym są platformy sprzedażowe, takie jak Amazon, eBay, Allegro, czy Netflix, jeśli nie efektem umów między biznesem?…

Niezawodne strategie generowania leadów w B2B
Tym co oddziela leada od anonimowego internauty jest wypełnienie formularza kontaktowego na stronie www. Rozbudowywanie bazy kontaktów jest jednym z ważniejszych elementów pracy marketingowca w branży B2B. Uaktualniona i stale zasilana baza danych stanowi podstawowe narzędzie handlowca. Jej jakość bezpośrednio przekłada się na zysk firmy. Warto zatem poznać sposoby na generowanie nowych leadów o wysokiej jakości…

Nieznajomość prawa kosztuje, czyli 3 podstawowe zasady, które trzeba znać, aby odpowiednio uregulować prawa autorskie w umowach B2B
Umowy w obrocie obustronnie profesjonalnym (B2B) są szczególnie ważne, ponieważ przedsiębiorcy w dużo mniejszym stopniu chronieni są przez przepisy prawa, niż ma to miejsce w przypadku konsumentów. To od treści umowy niejednokrotnie zależy interes ekonomiczny jednej ze stron. Może się bowiem okazać, że wysokość wynagrodzenia wskazana w umowie, to nie jedyna opłata wynikająca z jej treści…

Zamów prenumeratę


Spis treści Mensis.pl nr 49/2017

FELIETONY

  • Jakie możliwości stwarza popełnienie błędu?
  • Internet Rzeczy – narodziny trendu

 

RYNEK

  • Własny sklep jako platforma do promowania własnych marek
  • Rozmowa z Łukaszem Szczepańskim Prezesem zarządu Merlin Group S.A.
  • Koniec podziału na Online i Offline
  • Jakie B2B, takie B2C – trudna prawda o e-handlu

 

STRATEGIE

  • Rozmowa z Arturem Racickim Prezesem zarządu Social WiFi
  • Niezawodne strategie generowania leadów w B2B
  • Digitalizacja B2B to za mało do sukcesu
  • Optymalizacja konwersji w B2B, cz. 1
  • Harmonogramowanie i estymacje projektów e-commerce

 

MARKETING

  • Nie bądź cenodajką! 21 pozacenowych sposobów na pokonanie konkurencji. Odcinek 4: Profesjonalizuj! Czyli jak cię widzą, tak ci płacą
  • Facebook Messenger Bot – rozmawiaj z klientem, kiedy Twoja konkurencja śpi
  • Generowanie leadów B2B w Google AdWords

 

RUBRYKI STAŁE

  • Nieznajomość prawa kosztuje, czyli 3 podstawowe zasady, które trzeba znać, aby odpowiednio uregulować prawa autorskie w umowach B2B

Powrót Merlina

Rozmowa z Łukaszem Szczepańskim, Prezesem zarządu Merlin Group S.A.

„Można zbudować dochodowy biznes e-commerce w dwóch modelach. Pierwszy to mały zajmujący konkretną niszę towarów, na których realizuje bardzo wysokie marże. Taki biznes może być rodzinnym przedsięwzięciem prowadzonym z domu, który pozwoli utrzymać kilka osób, ale nie będzie on skalowalny. Drugi to duży i skalowalny sklep internetowy, który można rozwinąć do kilkuset milionów złotych rocznych przychodów. Jeżeli chcemy budować biznes w popularnych kategoriach i handlować towarami masowymi, to realizowane marże są dużo niższe z uwagi na konkurencję i taki biznes, aby osiągnąć dochodowość, próg rentowności ma zawieszony dużo wyżej.”

Sam pomysł nie wystarczy

Rozmowa z Arturem Racickim, Prezesem zarządu Social WiFi

„Bazując na moim doświadczeniu i badaniach nad startupami powiem to co według mnie pokrywa się w każdym biznesie. Po pierwsze kluczowy jest timing, czyli moment wejścia z pomysłem na rynek. Często zdarza się, że startup nie odnosi sukcesu, bo zrobi coś za wcześnie lub za późno (…) Po drugie ważny i namacalny w każdym biznesie jest zespół i umiejętność zarządzania zespołem. Bardzo ważna jest egzekucja czyli po prostu realizowanie założonych celów, a to jest nierozerwalnie związane z zespołem.”

Przeczytaj numer online

Czasopismo Mensis.pl powstało w listopadzie 2011 roku i właściwie do teraz jest jedynym pismem drukowanym zawierającym przydatne informacje jedynie w branży e-commerce: od spraw technicznych związanych z tworzeniem sklepu internetowego po prawo w e-handlu. Zostało stworzone, aby pomóc zainteresowanym ludziom uzyskać praktyczną wiedzę i móc ją wykorzystać w swoim biznesie.

KronikiBiznesu.pl

Serwis i magazyn Mensis.pl to wysokiej jakości zbiór wiedzy, porad, aktualności, usług i produktów skierowanych do e-przedsiębiorców. Zarówno osoba zamierzająca rozpocząć własną e-działalność, początkujący właściciel sklepu internetowego, sprzedawca allegro, jak i doświadczony na rynku e-commerce przedsiębiorca znajdzie w Mensis.pl merytoryczne informacje z zakresu prowadzenia, rozwijania i zarządzania biznesem internetowym.

IAI-Shop.com

„Jak założyć sklep internetowy”, „Jak, gdzie i kiedy rozpocząć przygodę z e-commerce”, „Jak skutecznie budować silną pozycję na rynku?”. Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w periodyku Mensis.pl. To czasopismo skierowane do właścicieli e-biznesów oraz przedsiębiorców, którzy pragną zaistnieć na rynku elektronicznym. To magazyn tworzony przez praktyków biznesu – ludzi, którzy odnoszą sukcesy i chętnie dzielą się doświadczeniem.

Interaktywnie.com