1149 0

W pierwszym półroczu 2017 roku wydatki na reklamę handlu nieustannie rosną i osiągnęły poziom blisko 0.5 miliarda złotych.

A to oznacza, że na reklamę handel w Polsce wydał o 8 procent więcej niż w pierwszym półroczu 2016. Najwięcej zainwestowały w promocję super- i hipermarkety – 327.4 miliona zł – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Zdecydowanym liderem jest Lidl, a z podium spadło Jeronimo Martins Polska, które wyprzedził Terg (właściciel Media Expert). W czołowej trójce uplasowało się także Metro Group (czyli: MAKRO Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn).Ogółem, super i hipermarkety odpowiadały za 66 procent całkowitych wydatków. Za pozostałe 34 procent tortu medialnego odpowiadają sklepy, hurtownie i pozostałe podmioty na rynku.

Codemedia_wydatki_reklamowe_handel_H1_2017_podzial_na_kategorie

Najwięksi reklamodawcy przeznaczyli na promocję następujące kwoty (w nawiasie zmiana względem półrocza 2016):

  • Lidl – 65.7 miliona złotych (+5 procent)
  • Metro Group – 36 milionów złotych (+9 procent)
  • Terg – 31.9 miliona złotych (+14 procent)
  • Jeronimo Martins Polska – 29.5 miliona złotych (-9%)

W TOP 10 reklamodawców sektora handel znalazły się także: Euro-Net Warszawa, Tesco Polska, Ikea Polska, Kaufland Polska Markety, Carrefour Polska, Leroy Merlin Polska. W porównaniu do poprzedniego roku z zestawienia TOP 10 wypadł Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska.

 

Jeśli chodzi o użyte media, to w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 roku w pierwszej połowie 2017 zmniejszył się udział telewizji – 3 punkty procentowe. Podobnie ma się sprawa z outdoorem i gazetami – o niecały 1 punkt procentowy. Wzrosło natomiast zainteresowanie reklamodawców z sektora handel promocją w internecie – udział internetu w torcie mediowym wzrósł o 3 punkty procentowe. Wśród najchętniej wybieranych mediów znalazły się: Polsat, RMF FM, TVN, ZET, TVP 2, TVP 1, Onet.pl, PR 3, WP.pl, TV 4.

Codemedia_wydatki_reklamowe_handel_H1_2017_podzial_na_media

Tagi