1789 0

Przeglądając nowy raport E-commerce w Polsce pytamy: czy ktoś może doścignąć Allegro.pl?

Dzisiaj druga odsłona omówienia raportu „E-commerce w Polsce 2017” od Gemiusa i Izby Handlu Elektronicznego. Zaglądamy do działu raportu, w którym przedstawiono wyniki badań spontanicznej znajomości serwisów w e-handlu. Nie spotkało nas tutaj żadne zaskoczenie – Allegro jest portalem, który dominuje w tej kategorii. Największy polski portal ekomers zebrał 71 procent wskazań, co jest wynikiem constans. W 2016 roku było to 69 procent, z kolei w 2016 – 76 procent. Innymi słowy – w dłuższej perspektywie wynik Allegro stoi w miejscu

Untitled-1

Kolejne portale także nie zamieniły się kolejnością, wyraźnie za to widać wzrost rozpoznawalności rok do roku portalu OLX, który powoli, acz systematycznie wyrasta na konkurencję dla Allegro.pl.

  • OLX – 32% (w 2016: 28%)
  • Zalando – 13% (w 2016: 13%)
  • eBay – 10% (w 2016: 11%)
  • Ceneo – 9% (w 2016: 10%)

Największy wzrost zanotował portal …Aliexpress, który goni Ceneo. Jak na razie ma wynik 7 procent i za rok może wyrzucić Ceneo.pl z pierwszej piątki. Z 4 procentowymi wynikiem w zestawieniu pojawił się także Amazon. Z pewnością przewagą eBaya jest dobra znajomość wśród mężczyzn. Podobna zależność pojawia się przy Amazonie. Z kolei najlepsze perspektywy przy postępującej wymianie pokoleniowej mają Olx, Zalando, Aliexpress, Empik i Amazon.

Untitled-3 Untitled-2

Untitled-4

Spontaniczna znajomość serwisów zagranicznych potwierdza mocną pozycję Aliexpress. Słabo wypadł Amazon, nic dziwnego, że Amerykanom wcale nie spieszno do Polski.

Untitled-5

Tagi