1404 0

Ile i na co wydaje w Internecie przeciętny Polak? Zerknijmy do raportu E-commerce w Polsce 2017

Najwięcej w ujęciu miesięcznym wydajemy na: RTV/AGD, urządzenia mobilne oraz odzież i obuwie, zdecydowanie mniej na książki / płyty / filmy oraz bilety do teatru lub kina. Jak widać na poniżej załączonym obrazku.

Untitled-1

Perspektywa obrotów w polskim handlu internetowym jest optymistyczna – mało kto spośród przebadanych respondentów planuje zmniejszyć swoje wydatki na zakupy w Internecie, za to co około czwarty chciałby je zwiększyć, jeśli sytuacja na to pozwoli.

Untitled-2

Ciekawostką jest fakt, że porównując poszczególne grupy kupujących, osoby z niższym wykształceniem wydały na produkty z kategorii „odzież, dodatki i akcesoria” o wiele więcej (120.78 zł) niż respondenci z wykształceniem średnim lub wyższym (średnia dla kategorii to 82.6zł). Może to wskazywać na bardzo wysoki poziom aktywności osób młodych, co z pewnością jest bardzo dobrą wiadomością w dłuższej perspektywie dla i tak gwałtownie rosnącego rynku e-mody. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku kategorii RTV/AGD, gdzie osoby z niższym wykształceniem wydaja 129.8zł miesięcznie, zaś ze średnim już tylko 81.5zł.

Przy czy osób z wykształceniem wyższym było zbyt mało, aby wyciągnąć reprezentatywne wnioski, co wskazuje, że próba nie była do końca prawidłowo dobrana. Wszak w Polsce większość osób korzystających z Internetu ma wykształcenie wyższe. Nakazuje to wyraźną ostrożność w odczytywaniu wniosków z raportu badawczego.

Podobna historia ma miejsce w przypadku zakupu biletów do kina i teatru – wyróżniły się tutaj dwie grupy – osób z niższym wykształceniem oraz osób w wieku 35 – 49 lat. To z kolei sugeruje, że e-zakupy bilety w sieci polubiło starsze pokolenie Polaków pracujące w zawodach fizycznych. Odwróceniem tej sytuacji jest pomiar w kategorii „książki, płyty, filmy”. Tutaj kupują wszyscy poza osobami z wykształceniem niższym.

Tagi