2040 0

Czasy się zmieniają, a my wraz z nimi, stąd w Polsce ruch internetowy w desktopach stoi w miejscu, ale rośnie w mobile.

Gdy spojrzymy na marcowy ranking Gemius/PBI fakty powiedzą same za siebie. Pierwsze w zestawieniu stron mobilnych google.pl już przekroczyło zasięg wśród Internautów na poziomie 60 procent. Oznacza to, że w rankingu komputerów osobistych i laptopów (nareszcie Gemius określa to szczegółowo zamiast nic niemówiącego desktop) mobilna strona Google’a w polskiej wersji walczyłaby o pierwszą trójkę, minimalnie ustępując klasycznej wersji Youtube.com i zdecydowanie wygrywając z międzynarodową witryną google.com.

Tak czy inaczej, gdy porównamy wyniki domeny mobilnej i desktopowej Google to w dalszym ciągu, różnica w zasięgu wynosi 20 punktów procentowych. W przypadku Facebooka jest to dystans się zmniejsza do 18 procent. Z kolei YouTube.com w wersji mobilnej wyraźnie odstaje od wersji klasycznej, bo różnica przekracza 40 procent.

Na drugim końcu bieguna jest Wikipedia, która zgromadziła prawie tyle samo użytkowników mobilny, jak i desktopowych – różnica między nimi w zasięgu to tylko 4 procenty. Tylko o punkt procentowy gorzej wypadł olx.pl. Blisko mobilnego rekordu jest Onet, którego odwiedzalność mobilna jest niewiele niższa niż z klasycznych komputerów – różnica to raptem 8 procent! Nieźle prezentuje się także Allegro, którego zasięg wynosi klasycznie 45 procent i mobilnie blisko 34 procenty. Podobną różnicę odnotowało wp.pl – 40 do 30 procent.

urzadzenia-mobilne komputery-laptopy

Tagi