1320 0

To było 12 niezwykle destruktywnych lat – w top 10 Kantar Millward Brown utrzymały się tylko 3 marki.

Świat zmienia się coraz szybciej, a my? Niekoniecznie nadążamy z tymi zmianami. W ramach nowego raportu Kantar MB postanowił zrobić małe podsumowanie z ostatnich 12 lat tworzenia rankingu BrandZ. Wynika zeń że:

  • sumaryczna wartość top 100 marek w zestawieniu wzrosła o zawrotne 152%, czyli 8 procent rocznie
  • średnia wieku marki spadła z 88 do 42 lat
  • największe marki urosły w siłę – średni index topowej dziesiątki w 2006 roku wyniósł 142 punkty, dzisiaj jest to 266 punktów, innymi słowy, najwięksi lecą w górę na dopalaczach silnika rakietowego
  • w aktualnym zestawieniu top 10 znalazły się tylko trzy marki, które były w nim także w roku 2006, chodzi tu o: Microsoft (ówczesny numer 1), Google (7) oraz IBM (8), wśród przegranych warto wymienić: General Electric, Coca-Colę, Marlboro, Wal-Mart, Citi oraz Toyotę

 

W tegorocznym zestawieniu, największe awanse zanotowały:

  • YouTube (+35) nowe wejście od razu na 65. miejsce
  • Moutal (+29) na 64. miejsce
  • J.P.Morgan (+15) na 74. miejsce
  • PayPal (+13) na 52. miejsce
  • Fedex (+12) na 51. miejsce
  • Samsung (+11)

 

Z kolei największe straty odczuli:

  • Bank of China (-23) na 94. miejsce
  • China Life (-19) na 78. miejsce
  • Honda (-17) na 91. miejsce
  • BG (-17) na 69. miejsce

topbrandz1

topbrandz2

Tagi