537 0

Adobe Systems Incorporated przeprowadziło badania, z których wynika następująca predykcja: amerykański sezon świąteczny w e-commerce urośnie o prawie 14 procent!

Ubiegłoroczne świąteczne żniwa, czyli okres od 1 października do 31 grudnia amerykański handel internetowy zamknął liczbą 94.4 miliarda dolarów. Tegoroczny, według przewidywań Adobe Inc. zamknie się kwotą 107.4 miliarda dolarów, a to więcej o pechowe 13 miliardów. W USA najgorętszym okresem w ciągu tych 3 miesięcy jest czas między świętem dziękczynienia (23 listopada) a cyber poniedziałkiem (27 listopada). Wtedy to wg Adobe obroty w USA wyniosą prawie 20 miliardów dolarów – to więcej niż cały polski e-commerce w rok!

Według fachowców z Adobe ten rok będzie przełomowy nie tylko z powodu lawinowo rosnących obrotów, ale także dlatego, że większość ruchu na stronach będzie miał źródło w urządzeniach mobilnych. Przy czym 46% ruchu będzie w dalszym ciągu należało do komputerów typu desktop. Mniej różowo będzie w generowaniu obrotów – smartfony będą odpowiadać za 24 procent, zaś komputery desktop za pozostałe 66 procent. Sprzedawcy nie odpuszczą żadnemu odwiedzającemu – średnie rabaty w elektronice użytkowej przekroczą 20 procent (np. sprzedawcy deklarują, że telewizory wyprzedadzą na rabacie 23.7% a tablety 23.6%).

Pora odpowiedzieć na pytanie: jak Adobe ustaliło te liczby tak dokładnie? Otóż jak twierdzi za pomocą sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia oraz statystyk, których źródłem jest 1 biliard wizyt na 4500 stron z 55 milionami unikalnych użytkowników. W tym momencie Adobe jest w stanie analizować ruch na 80 procentach 100 największych amerykańskich sprzedawców online. Ponadto, korzysta z bazy kwestionariuszy wypełnianych przez 1100 amerykańskich konsumentów oraz przeanalizowało 12 milionów wypowiedzi w mediach społecznościowych. Uff.

Tagi