4639 0

Do tak niecodziennych wniosków doszedł w swojej nowej ksiażce Wijnand Jongen.

Wijnajd Jongen to CEO duńskiego związku podmiotów e-commerce od momentu jego założenia w roku 2000. Ów związek skupia już 2200 członków. Ponadto Jongen jest przewodniczącym komitetu zarządzającego organizacją Ecommerce Europe, która skupia pod swoimi skrzydłami więcej niż 25.000 człownków. Aktualnie Wijnajd Jongen publikuje książkę pod wiele mówiącym tytułem „The End of Online Shopping”.

W opublikowanym skrócie swojego nowego tytułu Jongen wskazuje, że czas wirtualnych sklepów nieuchronnie dobiega końca. Tym samym domyka się moment, w którym na rynek mogą jeszcze wejść drobni przedsiębiorcy bez dużego zaplecza w postaci punktu stacjonarnego. Powoli kończy się też moment, w którym najważniejszym instrumentem sprzedażowym była strona internetowa, ponieważ Internet powoli przenika całą naszą rzeczywistość i wszystko staje się cyfrowo połączone (digitally connected).

A to musi sprowokować powstanie nowej rzeczywistości, która łączy w sobie to co rzeczywiste z tym co wirtualne np. w formie cyfrowej nakładki na rzeczywistość jak ma to miejsce np. w Google Glass lub HoloLens. Owo połączenie wszystkiego ze wszystkim za pomocą ucyfrowienia sprawi, że handel zyska miano handlu zawsze online (always connected retail). Nowy paradygmat gospodarki miałby być oparty na czterech filarach: sprytnej mądrości (smart), podzielności (sharing), gospodarce okrężnej z minimalnym wpływem na środowisko (circular) oraz glokalności (czyli połączeniu globalizmu i lokalności).

Więcej o nowej publikacji:

http://wijnandjongen.nl/en/book/#the-chapters-a-summary

Tagi