3258 0

Temat idealnej strony www to niekończące się tarcia między ekspertami od UX, którzy wiedzą lepiej, czego potrzebują użytkownicy, oraz użytkowników, którzy lepiej wiedzą, czego nie chcą. Jedni przekonują za pomocą argumentów, drudzy głosują nogami (klikami, odrzuceniami, czasem obecności na stronie).   Czytaj więcej

Z racji, że Google coraz mocniej przychyla się do głosu tych drugich zobaczmy co ów chór e-konsumentów ma do powiedzenia na temat idealnej strony www.

 

 

Jedno z największych badań w ostatnim czasie przeprowadziły Soasta oraz The Harris Poll. Szczególnie ta druga, znana od 1956 jako Louis Harris & Associates, notowana na giełdzie Nasdaq, jest dobrze rozpoznawalnym gwarantem wysokiej jakości wyników badań. Soasta to z kolei przedsiębiorstwo, które zatrudnia ponad 200 pracowników i na co dzień zajmuje się testowaniem oprogramowania. Można się domyślać, że Soasta odpowiadała za merytoryczną stronę badania, zaś The Harris Poll za właściwy dobór próby oraz prawidłowe przeprowadzenie samego procesu zbierania odpowiedzi do kwestionariuszy.

 

Przejdźmy do sedna badania. Najważniejszymi atrybutami dobrej strony internetowej jest:

  • łatwość nawigacji (79 procent)
  • szybkość (73 procent)
  • niezawodność (68 procent)
  • brak zawieszeń (62 procent)
  • responsywność (56 procent)
  • prosty layout (51 procent)
  • łatwość odnajdowania produktów (44 procent)
  • udostępnianie treści znajomym (18 procent)
  • spersonalizowane treści (13 procent)

 

Najbardziej zaskakuje obojętność odbiorców na priorytetowe sprawy często podnoszone przez ekspertów, czyli: responsywność oraz personalizacja treści. Użytkowników interesuje prostota, szybkość oraz niezawodność. To zrozumiałe, wszak strona sklepu internetowego służy do kupowania, nie do podziwiania.

 

200448

 

 

Tagi