Na to pytanie odpowiada Criteo, które przekazało nam super ciekawą analizę zachowań zakupowych Polaków w trakcie meczów EURO 2016, a przy tym dowiedzieliśmy się o kilku ogólnych prawidłowościach zakupowych, jakie pojawiają się w trakcie sportowej gorączki   Czytaj więcej

 

Pierwsza i najważniejsza prawidłowość: w trakcie meczu ruch sprzedażowy w sklepie internetowym wcale nie zanika!

Criteo, przeanalizowało zachowania konsumentów w ponad 200 sklepach internetowych w Polsce, w czasie sobotniego meczu Polska-Szwajcaria. Firma porównała uzyskane wyniki z zachowaniami zakupowymi Polaków w zwykłe dni lub podczas meczów, w których nie grała drużyna narodowa. Z powyższego porównania udało się wyciągnąć trzy podstawowe wnioski:

  • ludzie kupują także podczas meczów narodowej reprezentacji – co ciekawe, ruch na sklepie jest silnie uzależniony od tego jak przebiega gra reprezentacji. Najwięcej w sklepie dzieje się podczas przerw lub w spokojniejszych (nudniejszych dla niedzielnego kibica) momentach meczu.
  • wygrana drużyny narodowej zazwyczaj oznacza spadek sprzedaży – wygrana drużyny narodowej oznacza świętowanie nieraz do białego rana, dlatego biznes powinien trzymać kciuki za drużynę przeciwną. W przypadku przegranej swoich ulubieńców, fani często pocieszają się zakupami lub próbują odwrócić swoją uwagę przeglądając sklepy internetowe.
  • urządzenia mobilne służą do przeglądania sklepów w trakcie meczów – wszystkie powyższe uwagi odnoszą się głównie do ruchu mobilnego. Wynika to z kilku faktów: po pierwsze niewiele osób korzysta z komputera desktop oglądając mecz, po drugie duża grupa osób ogląda mecz poza swoim domem

Szczegółowa analiza zachowań zakupowych podczas meczu Polska-Szwajcaria:

Polska-Szwajcaria, 25 czerwca 2016r, godz. 15:00, Wynik 5:4 (w Polsce)

Krótko przed rozpoczęciem meczu liczba zdarzeń na stronach sklepów online gwałtownie spadła. Powolny powrót do standardowego poziomu został przerwany golem Błaszczykowskiego. W przerwie meczu można zaobserwować gwałtowny wzrost ruchu na stronach sklepów internetowych, wysoki poziom utrzymywał się także na początku drugiej połowy spotkania. Niewykorzystane okazje spowodowały, że słupki zdarzeń na stronach sprzedawców online chwilowo wzrosły, by spaść drastycznie w momencie wyrównania 1:1. Podczas spokojniejszej gry polskiej reprezentacji w trakcie dogrywki liczba zdarzeń generowanych z poziomu urządzeń mobilnych znacznie wzrosła. Dopiero w czasie serii rzutów karnych ruch na stronach sklepów online zamarł. W przeciwieństwie do Szwajcarii, w Polsce po zakończonej grze liczba zdarzeń w e-sklepach nie wróciła do standardowego poziomu. Kibice świętowali. Oby podobnie było dziś!

(Na podstawie zdarzeń w 200 sklepach internetowych w Polsce)

 

 

 

 

 

 

Zdarzenia-w-sklepach-online-w-Polsce

Polska-Szwajcaria, 25 czerwca 2016r, godz. 15:00, Wynik 5:4 (w Szwajcarii)

Po spadku ruchu na stronach sklepów internetowych związanym z rozpoczęciem meczu, liczba zdarzeń w sklepach online szybko wróciła do stałego poziomu. Nawet gol Błaszczykowskiego nie wpłynął znacząco na zachowania zakupowe Szwajcarów. W przerwie meczu oraz na początku drugiej połowy spotkania liczba zdarzeń w e-sklepach utrzymywała się na wysokim poziomie, Szwajcarzy przeszukiwali strony produktowe i dokonywali zakupów. Jedynie wyrównanie i seria rzutów karnych spowodowała, że użytkownicy w Szwajcarii całkowicie skupili się na grze, a słupki zdarzeń w sklepach internetowych gwałtownie spadły. Przegrana spowodowała ponowny, szybki wzrost liczby zdarzeń na stronach sprzedawców online – już w ciągu 30 minut po zakończeniu spotkania.

(Na podstawie zdarzeń w 250 sklepach internetowych w Szwajcarii)

Tagi