3365 0
3365 0

Jak donosi raport IAB Europe, wyszukiwarki internetowe to największy i najsilniej rosnący segment reklamy online w Europie.

Z raportu Adex Benchmark 2016 wynika, że rynek reklamowy dla wyszukiwarek internetowych rozkwita w Europie, z czego z pewnością najbardziej cieszy się Google, które zdominowało z grubsza Europę. W roku 2015 reklama na wyszukiwarki pochłonęła 16.9 miliarda euro, podczas gdy rok później było to już 19.1 miliarda. Tak dobrze nie radzi sobie nawet display, który wygenerował 13.9 miliarda dwa lata temu, zaś roku temu było to już 16.2 miliarda euro.

Untitled-1

Nieco inaczej wygląda sprawa samej dynamiki w ujęciu procentowym, gdy spojrzymy na ostatnie trzy lata. Z danych IAB Europe wynika, że nie ma szybciej rozwijającego się segmentu reklamy internetowej od display.

Untitled-2

Pomimo to, gdy patrzymy na udział, wyraźnie widać, że display przegrywa z wyszukiwarkami.

Untitled-3

Najszybciej reklama w wyszukiwarkach rośnie na Słowenii, w Szwecji, Rumunii, Czechach, Irlandii, Rosji i na Węgrzech. Co zupełnie zaskakujące, dynamika polskiego rynku jest poniżej średniej!

Untitled-4

Z kolei, zupełnie inaczej wyglądają wyniki dynamiki polskiego rynku reklamy internetowej, gdy spojrzymy tylko na segment displajowy. Tutaj przy średniej blisko 14 procent, Polska osiąga wynik powyżej 17.5 procenta, co w pełni potwierdzają wyniki krajowych badań IAB.

Untitled-5jpg

Na koniec potencjalny temat dla reklamodawców, którzy lubią innowacyjne podejście. Polska to ostatni kraj w zestawieniu rynków, które inwestują w reklamę video online. A to oznacza niskie ceny, niski poziom konkurencji i niski próg dotarcia do odbiorcy. Kto pierwszy, ten lepszy!

In this article