3291 0

Marcin Treder designer, psycholog, przedsiębiorca. Współzałożyciel spółki technologicznej UXPin - jednej z pierwszych Polskich firm, które zebrały kapitał od funduszy Venture Capital w Krzemowej Dolinie.

Przeczytaj część pierwszą: Marcin Treder CEO UXPin

KR: Rozwijacie UXPin od 5 lat, jakie są perspektywy rozwoju tej branży?

MT: Rynek projektowania cyfrowych produktów rośnie w niesamowitym tempie. Każdego miesiąca powstaje 17 milionów nowych stron internetowych i aplikacji mobilnych. 75% z nich tworzą profesjonaliści, którzy potrzebują coraz lepszych narzędzi. Adobe, największy gracz na rynku narzędzi do projektowania, zarabia miliard dolarów rocznie tylko na jednym produkcie (Photoshop). Poza Adobe istnieją jedynie dwie firmy, które zdobywają klientów w odpowiednim tempie i mają dostatecznie dobre źródła kapitału zewnętrznego, żeby myśleć o wyrwaniu Adobe znaczącego kawałka rynku. InVision App i UXPin. Rynek projektowania interfejsów jest tak olbrzymi, że odebranie tylko 10% przychodów Photoshopa w ciągu kolejnych 3 – 5 lat może być drogą do IPO.

 

KR: Jakie trendy w projektowaniu doświadczeń użytkownika platform handlowych B2C zauważymy w najbliższym czasie?

MT: Głównym trendem jest radykalna estetyzacja doświadczeń. Przez lata Amazon słynął z świetnie zoptymalizowanego, ale paskudnego interfejsu. Dziś, podobnie jak wiele innych firm, podąża drogą estetyzacji. Amazon staje się coraz piękniejszy! Nie ma w tym nic dziwnego. Interfejs jest istotnym elementem marki. Nieestetyczny serwis www jest tym czym umazane błotem okno tradycyjnego sklepu – odstraszaczem klientów.

 

KR: Co według Twoich danych zdominuje projektowanie na urządzenia mobilne – dedykowane aplikacje, rozwiązania RWD?

MT: Nie wydaje mi się, żeby pojawił się jeden standard w najbliższych latach. Technologie webowe są jeszcze zbyt niedojrzałe, żeby zapewnić jakość rozwiązań natywnych. Aplikacje natywne są skolei wciąż zbyt kosztowne, żeby wyprzeć RWD. W dodatku zasięg RWD będzie zawsze większy (dlaczego miałbym instalować aplikację sklepu w którym zakupy robię 2 razy do roku?),ale zaangażowanie zawsze mniejsze, niż w aplikacjach natywnych (zyskują dużo, dużo większy czas ekspozycji dzięki obecności ikony na ekranie).

 

KR: Czy możesz pochwalić się liczbami określającymi aktualną wielkość firmy?

MT: Nie publikujemy dokładnych raportów finansowych, ale mogę zdradzić, że przychody roczne liczymy w milionach dolarów, nasz wzrost miesięczny oscyluje w okolicach 15%, a roczny wynosi ponad 400%. To wszystko przy marży wynoszącej około 89%. W tej chwili zatrudniamy prawie 30 osób, a do końca roku zapewne podwoimy zatrudnienie.

 

KR: Jakie plany rozwoju na najbliższe miesiące i lata?

MT: Przede wszystkim naszym kolejnym celem jest przekroczenie magicznej bariery $10M rocznego zakontraktowanego przychodu. Dążąc do tego budujemy bardzo silny zespół sprzedażowy i marketingowy w USA, oraz wzmacniamy zespół produktowy w Polsce. UXPin stopniowo staje się rozwiązaniem osiągającym status ‘standardu’ w spółkach technologicznych, medialnych i agencjach interaktywnych na całym świecie (mamy klientów w ponad 150 krajach). Cel na kolejne lata, jak w każdej spółce SaaS, to przekroczenie $100M rocznego przychodu.

 

źródło: Mensis.pl nr 24

Tagi