1364 0

Czy i jak Polacy kupują w Internecie przez smartfon i tablet? Pora na 9. rozdział raportu E-commerce w Polsce 2017

Chociaż najpopularniejszym narzędziem zakupowym w polskim e-commerce pozostaje laptop (80 procent kupujących używa go do finalizacji transakcji) to coraz ważniejszy staje się smartfon oraz tablet. Te odpowiednio wskazywane są przez 47 oraz 21 procent respondentów z raportu „E-commerce w Polsce 2017”.

Untitled-1

Zakupy za pomocą poszczególnych urządzeń z podziałem na wiek wskazują wyraźny podział na młodych, którzy kupują na laptopach i smartfonach, oraz starszych, którzy kupują na desktopach i tabletach.

Untitled-2

W przypadku wykształcenia zachodzi inna zależność statystyczna – osoby z wykształceniem średnim najczęściej sięgają po smartfon, zaś osoby z wyższym i średnim po laptop i desktop. Zapewne wynika to z faktu, że są to osoby wykonujące prace umysłowe lub biurowe.

Untitled-3

Pomimo rosnącej popularności smartfonów kupowanie za ich pomocą jest w dalszym ciągu usiane problemami. Wśród przeszkód w kupowaniu królują dwie – niewygodne w wypełnianiu formularze oraz bariera nie do przeskoczenia – brak strony mobilnej. Mniej wskazywano ale nadal na wysokim poziomie: zbyt wolne łącze, brak aplikacji mobilnej oraz za małe litery.

Untitled-4

Ciekawie robi się przy pytaniach o zakupy przez kilka kanałów. W przypadku młodzieży prawie połowa przegląda produkty na urządzeniach mobilnych, a finalizuje transakcję na desktopie lub laptopie. Dlatego w ciągu najbliższych dekad sklepy, które nie doprowadzą swoich stron mobilnych do wysokiego poziomu będą skazane na wymarcie – wraz ze starszym pokoleniem kupujących.

Untitled-5

Tagi