We wrześniu Google wypuściło dwie kolejne aktualizacje algorytmu swojej wyszukiwarki: Possum, które odnosi się do lokalnych wyników wyszukiwania oraz Pingwin 4.0.

O tym, że Pingwin w swojej finalnej czwartej wersji już puka do naszych pozycjonerskich drzwi pisaliśmy pod koniec czerwca. I tak oto słowo stało się ciałem – 4.0 został włączony w część algorytmu Google i na bieżąco „nadzoruje” strony www. Co należy rozumieć przez owo „nadzorowanie” stron www przez Pingwina 4.0?

  • analiza linków określanych mianem spamerskich, ze stron o niskiej jakości
  • analiza linków z tzw precli
  • analiza linków ze stron o totalnie odmiennych tematach
  • analiza płatnych linków
  • analiza linków z przesadnie zoptymalizowanymi

Ciekawostką jest fakt, że Pingwin 4.0 potrafi obniżać ranking pojedynczych podstron, bez obniżania rankingu całej domeny.

Bardzo ciekawie wygląda nowy update o nazwie Possum. Jest on rozwinięciem stosowanej już od pewnego czasu (mowa tu o latach) profilowania przez Google wyników wyszukiwania w zależności od geolokalizacji użytkownika. Po długim czasie różnorodnych prób Google postanowił już oficjalnie poinformować, o tym, o czym wiemy od dawna – wyszukiwanie lokalne to zupełnie inne wyszukiwanie niż te, nazwijmy je, ogólne, gdy nie szukamy niczego związanego z naszym miastem, czy regionem np. recenzja danego produktu.

Wśród zmian w stosunku do wcześniejszej usługi geolokalizacyjnej specjaliści wskazują:

  • zaliczanie do obszaru miasta obszarów podmiejskich, w tym małych miejscowości pod dużym miastem
  • dużo większe różnicowanie wyników, co może sprawiać kłopoty firmom zlokalizowanym pod tym samym adresem – warto zadbać o opis, opinie, zdjęcia i filmy w wizytówce Moja Firma – wszystkie te treści winny być odmienne od konkurencji mieszczącej się pod tym samym lub zbliżonym adresem
  • różne wyniki w zależności od zróżnicowania frazy – teraz Google zamierza różnicować wyniki zapytań w zależności od szczegółowości wpisywanej przez użytkowników frazy, a nawet w zależności od kolejności podawanych słów kluczowych
Tagi