1476 0

Trzeci kwartał roku w wykonaniu Facebooka to mistrzostwo świata – aż strach pomyśleć co się będzie działo po czwartym.

Mark Zuckerberg może zacierać ręce. Największy portal społecznościowy rozkwita już nie tylko pod względem rozwoju infrastruktury i ilości użytkowników, ale także pod względem finansowym. Jak twierdzi Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjny spółki, siła Facebooka tkwi w rozwijaniu trzech fundamentów:

  • wzmacnianiu siły mobilnej wersji
  • rozwijaniu nowych produktów reklamowych
  • poprawianie trafności i efektywności systemu reklamowego

Największą siłą Facebooka, podobnie jak Google’a pozostaje sama liczba reklamodawców, która przekroczyła już 6 milionów dla całego biznesu i 2 miliony dla Instagrama. Jak twierdzi Sandberg, mali przedsiębiorcy to zazwyczaj najwięksi beneficjenci systemu reklamowego Facebooka, zaś najszybciej rozwijającym się aktualnie formatem reklamowym jest video.

Wyniki Facebooka za trzeci kwartał to:

  • 10.3 miliarda całkowitych obrotów – wzrost o 47 procent z 7 miliardów dolarów
  • 10.1 miliarda obrotów z tytułu sprzedanych reklam – wzrost o 49 procent z 6.8 miliarda dolarów
  • 88 procent przychodu z reklam Facebooka pochodzi z reklam mobilnych!
  • Średnio, jeden użytkownik generuje obrót w wysokości 5 dolarów, podczas gdy rok temu generował 3.9 dolara, a w USA i Kanadzie nawet 21 dolarów w stosunku do 15 dolarów rok temu
  • Zysk Facebooka wyniósł 4.7 miliarda w stosunku do 2.6 miliarda w analogicznym kwartale, co oznacza wzrost o około 80 procent
  • Ilość codziennych unikalnych użytkowników wzrosła do 1.34 miliarda (z 1.18 miliarda), zaś ilość unikalnych miesięcznych użytkowników wzrosła do 2.1 miliarda (z 1.8 miliarda)
Tagi