fbpx


PricePanorama.com – monitoring cen i dostępności produktów w e-sklepach

PricePanorama.com czyli system profesjonalnego monitorowania cen w intrenecie, dla e-sklepów oraz producentów i importerów, właśnie dobija do 10 000 monitorowanych sklepów w Polsce. Co więcej na swoim koncie ma właśnie pierwszą transakcje monitorowania sklepów na Ukrainie. A jeszcze w tym roku monitorować chce wybrane sklepy w Czechach i Rumunii.

PricePanorama to system monitorowania cen i dostępności produktów w sklepach internetowym. Nie jest to porównywarka cenowa, a narzędzie do budowania polityki cenowej.


System jest obecnie w wersji „beta2”, ale już teraz oferuje najważniejsze rozwiązania. Pierwsze z nich „monitorowanie sklepów” pozwala w prosty sposób obserwować: jakie produkty zmieniły cenę, jakie nowe produkty pojawiły się w ofercie, jakie produkty przestały być dostępne lub powróciły do oferty.

  • Ile spośród 10 000 sklepów przekazuje informacje o dostępności?
     
    Dokładnie jest to 9 967 sklepów z gotowym szablonem i dla nich oferujemy już monitorwanie nazwy produktu / dostępności / ceny / odległości od strony głównej. Niestety w tych sklepach zdarzają się jeszcze błędy, ale wersja „beta2” ma nam pozwolić wyłapać je i zlikwidować. Kolejny tysiąc szablonów sklepów czeka na poprawkę bo bardzo źle radziły sobie np. właśnie z dostępnością.
  • Analizowana jest dostępność/brak towaru czy konkretne stany magazynowe?
     
    W tej chwili PricePanorama skupia się wyłącznie na dwóch stanach dostępny lub nie. Z czasem postaramy się dodać rozpoznawanie konkretnych stanów czy to liczbowych (choć te są podawane przez niewiele sklepów) jak i tych tekstowo graficznych. Jednak system musi być jednolity dlatego na początek wolimy oferować prostszą informację.Uprzedzając ewentualne pytanie – jeśli będzie taka wola klientów pomyślimy także nad monitorowaniem „czasu dostawy”. Choć ten nie jest wszędzie podawany, a czasem stosowany jest zamiennie z „dostępnością”. W ogóle polityka rozwoju PricePanoramy przewiduje dużo większy wpływ klientów na rozwój.

Drugim rozwiązaniem w PricePanoramie jest „monitorowanie produktów”. Narzędzie pozwala wyszukać dowolny produkt, np. aby sprawdzić czy to, że towar zalega na magazynie dlatego, że handlowiec się nie spisuje, a w sklepach produkt jest niedostępny, czy może konkurencja oferuje swój produkt akurat w promocji. Z tego narzędzia korzystają zarówno sklepy jak i importerzy czy dystrybutorzy.
Gdy 14 czerwca ruszała pierwsza, zamknięta beta wersja systemu PricePanorama system monitorował zaledwie 2 855 krajowych sklepów. Trzy miesiące później narzędzie oferuje już blisko 10 000 sklepów i regularnie powiększa swoją bazę. Co więcej jest już gotowy do działań na rynkach zagranicznych, czego efektem jest monitorowanie pierwszych sklepów na Ukrainie.

Konrad Latkowski, współtwórca narzędzia –„Stworzenie własnego systemu botów nie było i nie jest łatwe. Poświęcony czas procentuje dzisiaj bo możemy szybko reagować na zlecenia obserwowania innych rynków. Jeśli sklep nie ma w ofercie 3 milionów produktów, i klient pomoże nam słownikowo odnośnie rozpoznawania „stanu dostępności” możemy rozpocząć monitorowanie sklepu nawet w Chinach”.
PricePanorama.com z momentem wejścia w fazę „beta2” zaprezentowała właśnie nowy cennik, który nadal, z uwagi na „betę”, funkcjonuje z 50% rabatem. „Uwzględniliśmy uwagi i sugestie naszych klientów z okresu testowego. Zmniejszyliśmy ilość pakietów, poprawiliśmy parametry, dodaliśmy też multikonta w pakietach dla dystrybutorów” – dodaje Latkowski.

 
W kolejnych wersjach system wzbogacany będzie o m.in. rozwiązania z zakresu price intelligence.

  • Twórcy myślą też o aplikacji mobilnej B2C ?

Pomysł nie jest jakiś bardzo zawiły. W wolnej chwili chcemy pomyśleć o czymś co pozwoli klientom na sprawdzanie czy dany produkt opisany jako „okazja” czy „promocja” nie był np. chwilę temu tańszy, czyli czy nie stał się droższy tylko z powodu promocji 🙂

Narzędzie już teraz można bezpłatnie i bez żadnych zobowiązań testować przez 7 dni. Wystarczy zarejestrować się na www.pricepanorama.com

13 komentarzy

  1. Konrad 11-09-2013
  2. Paweł 22-01-2014
  3. Konrad 29-01-2014
    • Paweł 20-02-2014
    • Konrad 21-02-2014
    • Paweł 21-02-2014
    • Konrad 22-02-2014
  4. RAFAŁ 20-02-2014
  5. Radek 04-08-2014
    • Paweł 04-08-2014
    • Konrad 05-08-2014
  6. M3f1st0 06-08-2014
    • Paweł 06-08-2014

Zostaw odpowiedź