fbpx

1 sekunda w rok – tak zwalniają strony e-commerce

Tytułowe wnioski wypływają z cyklicznego badania Radware, które przytoczył Marketingcharts. Jest ono wybitnie reprezentatywne dla świata e-commerce, ponieważ obejmuje 500 największych stron e-commerce w USA według zestawienia Alexa.

Wnioski nie są budujące – najwięksi w USA (a więc i na świecie) niebezpiecznie zwalniają.

 

Co gorsza im bliżej światowego topu e-commerce tym wolniej. O ile w zimie 2014 mediana pomiaru czasu ładowania strony głównej dla top 500 sklepów internetowych wynosiła 9.3 sekundy, o tyle strony należące o największej setki ładowały się już w sekund dokładnie 10.

 

Top 500 w ciągu roku zwolnił o 21% – jeszcze 12 miesięcy temu średni czas ładowania strony wynosił 7.7 sekundy. Najlepsza setka również dynamicznie gubi cenne sekundy, ponieważ rok temu jej mediana wynosiła 8.2 sekundy.

 

Jak pokazuje pomiar wagi stron oraz ilość źródeł te wyniki wcale nie są takie złe. Rok temu średnio strona główna ważyła 1.094kb i czerpała z 93 źródeł. Dziś to 1.436kb i 99 źródeł – więc waga wzrosła o ponad 40%. Uważne analizowanie danych ujawnia, że optymalizacja stron u najlepszych to sprawa niezwykle dopracowana i pozwala uniknięcie katastrofy w pomiarach czasu ładowania strony głównej.

 

Na koniec temat interaktywności – mediana ładowania strony do momentu, w którym odpowiada na żądania użytkownika to 5 sekund, ale 20% najlepszych potrafi zoptymalizować czas do 3 sekund i mniej.

 

Zostaw odpowiedź