fbpx
Długość idealnego maila

10, 25, a może 125 słów? Jaka jest długość idealnego maila?

E-mail marketing to bardzo często zagadka. Podobnie przygotowana wysyłka w przypadku dwóch różnych sklepów lub branż potrafi przynieść bardzo odmienne skutki. Pomimo to z uporem maniaka gromadzimy statystyki, które pomogłyby nam tworzyć masowe wiadomości idealne (chociaż to niewątpliwie pleonazm). A przynajmniej wiadomości statystycznie idealnie.

Ile maili trzeba przeanalizować, aby dojść do właściwych wniosków? Amerykańscy naukowcy twierdzą, że 5.3 miliona.

 

 

Skoro będziemy pisać o statystykach to konieczny jest na wstępie żart o tym, ile są warte. Można by na przykład wspomnieć ten o statystyku, który utonął w jeziorze o statystycznej głębokości do kolan. Lepiej jednak przejść do sedna i zwrócić uwagę na informacje jakie zamieściła na swoim blogu firma Boomerang (boomerangapp.com). Informacje to efekt analizy ponad 5 milionów wysłanych maili z ofertami handlowymi – z jednym zastrzeżeniem – na terenie Stanów Zjednoczonych.

 

Pierwsze wnioski nie zachwycają. Otóż do odbiorców w mailach najlepiej jest pisać na poziomie amerykańskiego trzecioklasisty, co przekłada się na przeciętnego 9-10 latka. Wtedy też zainteresowanie mailami wyraża rekordowe 53% procent odbiorców. Idźmy dalej – najgorzej jest pisać bezpłciowo. Jeśli użyjemy negatywnych emocji, to zareaguje o 13 procent więcej odbiorców, niż w przypadku treści neutralnych emocjonalnie. Jeśli zaś będziemy pisać pozytywnie to wzrost oglądalności maila będzie aż 15 procentowy.

 

Warto także używać pytań w korespondencji reklamowej. Czyli innymi słowy: formułować problemy, które mogą okazać się tożsame z problemami naszych odbiorców. A wtedy, możemy im sprzedać odpowiedź. Skoro idziemy w emocje, pytania i odpowiedzi mądrze byłoby zająć jakieś stanowisko w wywoływanej przez siebie dyskusji. I dobrze, bo maile, w których odbiorca sam informuje o swoim stanowisku wzbudzają większe zaufanie i są częściej czytane.

 

Na koniec tytułowy rodzynek – ilość słów w mailu, która sprawia, że odbiorcy najczęściej reagują. Otóż jest to między 75 a 100 słów (51 procent respondentów reaguje na taką wiadomość). Nie sposób przy tym nie wspomnieć, że dokładnie 50 procent respondentów reaguje na wiadomości o zakresie 50 – 125 słów.

 

PS Nie umieszczajcie aż tylu słów w tytule. Najlepiej aby ten zawierał co najwyżej 3-4 słowa, wtedy średnio zareaguje nań aż 48 procent respondentów.

Zostaw odpowiedź