fbpx
10 urodziny ceneo

10 faktów na 10 lat Ceneo.pl

Największa porównywarka cen, czyli Ceneo.pl właśnie obchodzi dziesięciolecie swojego istnienia. Wrocławski gigant polskiego handlu internetowego postanowił uczcić tą ważną rocznicę skromnie, bo tylko infografiką.

No i znanym już wcześniej lokalnym, wrocławskim patriotyzmem.

 

 

Poniżej trochę faktografii Ceneo.pl pomieszanej z faktografią rodzinnego dla Ceneo.pl Wrocławia. Do tego bigosu dołożyliśmy też kilka własnych uwag.

Zerknijmy na listę faktów:

1. Liczba produktów obecnych na Ceneo to ponad 8 milionów (każdy mieszkaniec Wrocławia dostałby 11 różnych przedmiotów na głowę).

2. Miesięczna liczba czasu, jaki użytkownicy poświęcają Ceneo to 186 lat (2.5x tyle ile żyje przeciętny Wrocławianin).

3. Miesięczna liczba odwiedzin wynosi 7 milionów (co przekłada się na liczbę miejsc w postaci pełnych 161 Stadionów Miejskich we Wrocławiu). To o milion mniej niż baza produktów Ceneo – interesująca nierównowaga potwierdzająca, że żyjemy w czasach rynku konsumenta.

4. Baza danych opinii produktów Ceneo zawiera aż 6 milionów wypowiedzi (statystycznie dwie na jednego mieszkańca Dolnego Śląska).

5. W Ceneo swoje oferty prezentuje raptem 5 tysięcy sklepów (podczas gdy całkowita liczba sklepów internetowych w Polsce oscyluje wokół 20.000).

6. Owe 8mln produktów przekłada się na ponad 2000 kategorii produktowych (2x więcej niż liczba gatunków we wrocławskim ZOO).

7. Połowa wszystkich produktów Ceneo.pl (bo aż 4.1 miliona) to książki (4 razy więcej niż we wszystkich wrocławskich bibliotekach!)

8. Teraz pora na równowagę między Ceneo.pl a Wrocławiem. Otóż na Ceneo.pl możemy odnaleźć 14 tysięcy wózków dziecięcych – dokładnie tyle ile pojawiło się na świecie Wrocławian w roku 2014.

9. Z kolei 7 tysięcy dostępny na Ceneo.pl pierścionków pozwoliłoby każdej Wrocławiance dwukrotnie stanąć na ślubnym kobiercu (to dość dziwne porównanie, tak na marginesie).

10. Na koniec ilość butów, wśród których możemy przebierać na Ceneo.pl: 160 tysięcy, co pozwoliłoby nam dotrzeć aż na szczyt ścieżki, gdybyśmy ułożyli je jeden za drugim.

– W ciągu 10 lat Ceneo.pl przeszło długą drogę, w czasie której nie przespało żadnej z internetowych rewolucji – podkreśla Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający. – Rozbudowaliśmy aspekt społecznościowy, dodając możliwość pozostawiania opinii na temat produktów. Dziś Ceneo.pl jest największą w Polsce bazą opinii o sklepach i produktach. Potem utworzyliśmy rozbudowany system rekomendacji, a w końcu rozwinęliśmy sekcję specjalnych serwisów tematycznych z poradami na temat urządzania wnętrz, mody, zdrowia czy ekologii. Zauważyliśmy, że nasz użytkownik już nie tylko odwiedza nas, by wyszukać najniższe ceny produktów, ale szuka także porad, inspiracji, dodatkowych informacji, które pomogą mu podjąć optymalną decyzję zakupową.

 

 

Ceneo---10-faktów-na-10-urodziny----infografika---2015

Zostaw odpowiedź