fbpx

10 fundamentalnych błędów na Facebooku (cześć I)

Dziś kolejna garść porad na temat social media. Tym razem dzięki Mashable opowiemy o podstawowych błędach popełnianych na firmowych fanpageach.

Po pierwsze, brak uzupełnionego do końca profilu. Nie zapomnij o polach takich jak godziny otwarcia, adres czy wstawienie zdjęć lokalu, w którym znajduje się firma lub produktów, które sprzedaje.

 

Po drugie, używanie nielegalnego zdjęcia głównego. Facebook ściśle reguluje co nie może znaleźć się na głównym zdjęciu profilowym: informacje o cenach i przecenach; wezwania do akcji takie jak: polub stronę, podziel się stroną, opowiedz swoim przyjaciołom. Nie wolno także umieszczać we własnym zakresie danych kontaktowych, strony www lub adresów mailowych.

Warto także co jakiś czas podmieniać zdjęcie główne – popatrz na przykład Mensis, każdy nowy numer miesięcznika to okazja do podmiany głównego zdjęcia profilowego.

 

Po trzecie, nie urządzaj nielegalnych konkursów. Facebookowe konkursy powinny być organizowane tylko zgodnie z z polskim prawem i regulaminem wewnętrznym Facebooka. Głosowanie poprzez komentarze czy lajki jest surowo wzbronione. Warto pamiętać o tym, że poważne firmy tworzą własny regulamin konkursowy – zgodny z wymienionymi powyżej.

Ponadto nie możesz powiadomić zwycięzcy o wygranej korzystając z Facebooka. W regulaminie konkursu musisz poinformować o tym, że Facebook nie sponsoruje, ani nie administruje Twoim konkursem.

 

Po czwarte, przesadzanie z ilością postów. Sam Facebook zaleca zaczynać z jednym lub dwoma postami tygodniowo. Badania, które już wcześniej zamieszczaliśmy mówią o mniej więcej trzech dziennie.

Zobacz tutaj więcej
https://mensis.pl/aktualnosci/track-social-jak-czesto-umieszczac-posty-na-facebooku-czesto/

Pamiętaj, że możesz także odpowiadać na komentarze innych lub polubić je – to także cenna aktywność, która przykuwa uwagę.

 

Po piąte, zbyt mocne skupianie się na lajkach. “Lubię to” powinno być potwierdzeniem, że osoby, do których chcesz dotrzeć uważnie śledzą Twoją treść. Najpierw skup się na treści, którą chcesz przekazywać, potem eksperymentuj z formami jej podawania i śledź zainteresowanie.

Zostaw odpowiedź