fbpx

10 fundamentalnych błędów na Facebooku (cześć II)

I kolejna garść porad na temat social media. Tym razem dzięki Mashable opowiemy o podstawowych błędach popełnianych na firmowych fanpageach. Pora na część II.

Po szóste, za dużo tekstu usypia. O tym także wspominaliśmy dzięki uprzejmości Track Social – najpopularniejsze posty mają do 140 znaków. Inne badanie pokazuje, że posty o ilości znaków od 100 do 250 są o 60% bardziej lubiane od postów, które przekraczają barierę 250 znaków. Czy to zachęta do niegramatycznego pisania skrótami myślowymi? Bynajmniej. Pora nauczyć się wysławiać – krótko, ciekawie i na temat.

Po siódme, zanudzanie, problem z trzymaniem się tematyki firmowej. Istnieje wiele stron marek, które nie trzymają się ściśle tematyki swojej branży i osiągają bardzo dobre wyniki – to najszczersza prawda. Ale czy sądzisz, że firmy te uchodzą za ekspertów w swoich branżach?
Po ósme, ignorowanie statystyk Facebooka. Insights to cenne źródło informacji – nie lekceważ szczególnie wskaźnika przyjaciele fanów. Dla 1000 najlepszych brandów na Facebooku liczba przyjaciół fanów jest ok 81-razy większa od samej liczby fanów. To potężny potencjał.

Po dziewiąte, brak zróżnicowania treści i formy. To kolejne odniesienie do nie zanudzaj. Pamiętaj, że możesz umieszczać w postach zdjęcia, linki, sam tekst oraz materiał video. Różni ludzie lubią różne formy multimedialności.

Po dziesiąte, niekorzystanie z reklam na Facebooku. Facebook ma coraz więcej interesujących płatnych opcji. Jeśli już wiesz, jak zdobywać i wzbudzać zainteresowanie stwórz kilka reklam na podstawie swoich najpopularniejszych postów i sprawdź co się zadzieje.

Zostaw odpowiedź