fbpx

10 milionów Playstation 4 !

Do 10 sierpnia 2014 Sony może pochwalić się rekordową sprzedażą swojej najnowszej konsoli oraz absolutnym rekordem wszech czasów w sprzedaży stacjonarnych konsol do gier w ogóle. Blisko 19 milionów sprzedanych sztuk różnych modeli Playstation w ostatnich 12 miesiącach to genialny wynik japońskiego koncernu.

Lepszy nawet od legendarnego i zapomnianego nieco w Polsce Nintendo.

 

 

Przykład biznesu Sony pokazuje jak ważne jest prowadzenie działalności w wielu różnych obszarach. Gdyby Japończycy poprzestali na swoich znakomitych niegdyś telewizorach dzisiaj dołączyliby do panteonu chwały, który otwiera upadły Kodak. Ten obojętnie przeszedł obok rewolucji aparatów cyfrowych za co zapłacił najwyższą cenę.

 

Wynik sprzedaży PS4 jest tym bardziej szokujący, że tak naprawdę pełna sprzedaż konsoli ruszyła dopiero 9 miesięcy temu. Do tego dodajmy blisko drugie tyle konsol PS3 – dokładnie 8.7 miliona. To pokazuje jak olbrzymim sukcesem jest pomysł na platformę multimedialną Playstation. Nieco mniejszym jest sama platforma gier.

 

Jak pokazują statystyki, przeciętny użytkownik PS4 posiada raptem 3 i pół gry, co nie jest wynikiem rozbrajającym konkurencję. Ale tylko pozornie, bo wynik ten nie obejmuje cyfrowej dystrybucji gier, która najpewniej przewyższa już klasyczną najbardziej dochodową sprzedaż gier razem z konsolą.

 

W zdecydowanie gorszej sytuacji jest Microsoft, którego nowy X-Box według nieoficjalnych statystyk sprzedaje się o połowę gorzej, co jest odwróceniem sytuacji sprzed kilku lat. Z pewnością jednym z decydujących czynników jest sprzedaż wyłącznie z dołączonym Kinectem. Niedługo MS planuje rozdzielić oba urządzenia, ale nie to ma stanowić o sile konkurencyjności nowego X-Boxa.

 

Microsoft, podobnie jak Sony widzi konsolę jako centralny punkt rozrywki w każdym domu. W klasycznych systemach audiowizualnych jest to amplituner kina domowego, zaś w młodzieżowych i budżetowych bardzo często konsola. Stąd MS zaproponował bardzo konkretny road map dla update’ów X-Boxa o funkcje odtwarzacza audio-video z bogatymi możliwościami sieciowymi.

 

A jakby tego było mało, Samsung właśnie wprowadził w swoich telewizorach nową funkcję „smart game”, która pozwala na granie bez konsoli, korzystając z mocy obliczeniowej zewnętrznych serwerów, które obsługują gry.

 

Zostaw odpowiedź