fbpx

10 najlepszych praktyk SEO dla sklepu internetowego

Twenga (twenga-solutions.com) przygotowała bardzo prostą, przejrzystą ale celną infografikę o tym, jak pozycjonować sklep internetowy, a przynajmniej o czym pamiętać. Warto do niej zajrzeć i upewnić się, że odhaczyliśmy wszystkie najważniejsze punkty.

Szczególnie ostatni punkt infografiki jest bardzo interesujący.

 

 

Skoro tak, to zaczniemy czytanie od końca.

10. Utrzymuj indeksację stron.

Jest to kwestia pomijana przez większość pozycjonerów z prostego powodu – żaden z nich na co dzień nie prowadzi sklepu internetowego, stąd nie rozumie jak zachowuje się on w czasie. Jednym z takich zachowań jest właśnie zmiana modeli i serii produktowych. Co począć z produktami, które wyszły z produkcji? Najgorsza opcja to wyłączenie podstrony.

Dużo lepiej jest stworzyć archiwum z przekierowaniem lub zastosować przekierowanie na inny produkt np. nowszy model lub o podobnych właściwościach. Najlepiej zaś przygotować specjalną podstronę produktową dla towarów, które wyszły z produkcji i zawrzeć na niej informacje jakie towary mamy aktualnie w sprzedaży i spełniają przy tym wymagania kupujących.

 

9. Przyspiesz działanie strony.

Krótko i na temat – strona internetowa sklepu nie powinna ładować się dłużej niż 5 sekund. Każda urwana sekunda to jak twierdzi Amazon kilka procent konwersji więcej.

 

8. Popracuj nad nawigacją na stronie.

Tutaj zalecane jest maksimum ostrożności i co najmniej zapoznanie się z literaturą w temacie. Jeśli brak czasu, warto zwrócić się o pomoc do fachowców. Zazwyczaj „fabryczne” skóry przygotowane do obsługi sklepu są bardzo dobrze zaprojektowane pod kątem wygody użytkowania. Jeśli zaś chcemy indywidualny projekt, zwróćmy się do fachowców.

 

7. Ulepsz trafność stron.

Tutaj Twenga zwraca uwagę po raz kolejny nad usability strony. Warto jednak pamiętać, że ważniejszą cechą trafności strony jest zgodność meta opisów z treścią strony. Wszak większość ruchu trafia na podstrony z wyszukiwarek internetowych.

 

6. Utrzymuj świeżość contentu.

Aktualizacja opisów kategorii produktowych oraz strony głównej to bardzo ważna sprawa. Ponadto, o czym Twenga nie wspomniała, warto zwracać uwagę na fakt, że producent aktualizują specyfikacje produktów. A zupełnie inną kwestią jest dbałość o to, aby strona główna sklepu zawierała coraz aktualizowane informacje, czy to o ofercie sklepu, czy też o nowych promocjach etc.

 

5. Pisz unikalne opisy produktów.

Google nie wyróżnia sklepów, które korzystają z takich samych opisów jak inni. Kupujący, którzy nie są nastawieni na najniższą cenę również są sceptyczni, jeśli ktoś kopiuje bezmyślnie konkurencje lub notki prasowe producentów.

 

4. Szukaj słów kluczowych.

Tutaj nie pozostaje nic innego jak zacytować Twengę:

„Strony dobrze zoptymalizowane pod względem SEO mówią tym samym językiem, co ich potencjalni odwiedzający i klienci. Używaj narzędzi SEO do wyszukiwania słów kluczowych, aby znaleźć odpowiednie dla Twojej strony internetowej”

 

 

 

3. Zoptymalizuj tagi ‘alt’ obrazków.

Albo po prostu je wypełnij, to już 99 procent sukcesu.

 

2. Nie zapomnij o kotwicach html.

Krótko i na temat:

„Używaj wewnętrznych linków, aby stworzyć nawigację na Twojej stronie, zhierarchizować content oraz wydobyć ‘moc linków’. Upewnij się, że hiperlinki, kotwice/tekst słów kluczowych są poprawnie zoptymalizowane”

 

 

 

1. Upewnij się że masz mapę strony.

 

infografika-10-porad-SEO-dla-sklepu-internetowego (1)

Zostaw odpowiedź