fbpx

10 sposobów efektywnego budowania listy mailingowej, cz. 2

Mimo, że w jednym z artykułów poruszałem już tematykę budowania listy odbiorców, to uważam, że temat nie został jeszcze wyczerpany. Trzeba dołożyć wszelkich starań, aby lista mailingowa była solidna, czyli przede wszystkim zawierała adresy email osób, które chcą otrzymywać nasze wiadomości.

Ponadto, warto, aby subskrybenci wykazywali się zainteresowaniem i zaangażowaniem na wysyłane mailingi. Jak zbudować taką listę odbiorców?

Kilka dni temu opublikowałem pierwsze pięć sposobów budowania listy mailingowej. Zgodnie z obietnicą dzisiaj dzielę się z Wami kolejnymi 5 sposobami.

6. Wykorzystaj opinię zadowolonych subskrybentów

Można umieścić obok formularza opinię jednego z zadowolonych odbiorców, który nadzwyczaj zachwycił się firmowym newsletterem. Naturalny komentarz, obiektywnej osoby nie tylko przyciągnie uwagę, ale również będzie bardziej perswazyjnym komunikatem, niż nawet najlepszy komunikat reklamowy.

 

7. Odbiorcy są traktowaniu wyjątkowo

Z kolei innym sposobem na przekonanie do pozostawienia adresu email może być informacja, że subskrybenci newsletterów to osoby, które mogą liczyć na szczególne względy. Oprócz najnowszych ofert będą oni otrzymywać dodatkowe rabaty lub brać udział w promocjach. Warto podkreślić, że będą one przeznaczone tylko dla subskrybentów newslettera.

 

8. Konkurs!

Można również spróbować zbudować listę kontaktów w mniej oficjalny sposób – organizując konkurs. Może on dotyczyć niemal wszystkiego, od nowego hasła promocyjnego, aż po recenzję jednego z produktów lub usług firmy. Ważne jednak, aby jedną z kluczowych informacji jakie trzeba podać był adres email. Trzeba pamiętać, aby w regulaminie konkursu zawrzeć informację, że osoba biorąca udział w konkursie wyraża zgodę na otrzymywania informacji handlowych za pomocą poczty email. Można to również rozwiązać dodając przy polu do wpisywania adresu email taką samą klauzulę.

 

9. Niech skanują

Rzadko spotykanym sposobem budowania listy odbiorców są kody QR, które w dalszym ciągu są rozpatrywane w kategorii ciekawostek i nowości. Właśnie ten efekt nowości może podziałać stymulująco na przyszłych subskrybentów, którzy z ciekawości zeskanują kod i zapiszą się na listą mailingową.

Z drugiej strony, kody QR mogą posłużyć do zbudowania list odbiorców offline. Można je umieszczać m.in. na koszulkach, ulotkach lub innych gadżetach reklamowych i budować listę odbiorców np. na targach lub konferencjach branżowych.

 

10. Szukaj nowych sposobów

Powyższe 9 kroków do efektywnego budowania listy odbiorców można również poszerzać o własne pomysły. Wszystko zależy bowiem od rodzaju prowadzonej działalności. Jest jeszcze sporo innych sposobów, które mimo, że nie są wykorzystywane na szeroką skalę, to również mogą być skuteczne. Jednym z takich sposobów jest np. umieszczanie linku do formularza zapisu w mailu transakcyjnym lub checkbox na ostatnim kroku procesu sprzedaży w przypadku e-sklepów. Innymi sposobami są testy A/B formularzy lub “ludzka twarz” email marketingu – już 500 osób korzysta z porad publikowanych w naszym newsletterze.

W ten sposób macie pełną listą 10 sposobów budowania listy odbiorców, z której możecie korzystać wedle uznania. Niektóry z podanych pomysłów nie są wykorzystywane powszechnie, ale to nie znaczy, że nie są efektywne. Czasami eksperymentowanie może przynieść nieoczekiwane efekty.

Zostaw odpowiedź