fbpx

10 sposobów na efektywne budowanie listy mailingowej

Mimo, że w jednym z artykułów poruszałem już tematykę budowania listy odbiorców, to uważam, że temat nie został jeszcze wyczerpany. Trzeba dołożyć wszelkich starań, aby lista mailingowa była solidna, czyli przede wszystkim zawierała adresy email osób, które chcą otrzymywać nasze wiadomości. Ponadto, warto, aby subskrybenci wykazywali się zainteresowaniem i zaangażowaniem na wysyłane mailingi. Jak zbudować taką listę odbiorców?

W poprzednim artykule skupiłem się na jednym sposobie – umieszczeniu formularza zapisu na stronie internetowej. Postanowiłem jednak rozbudować ten temat. Przygotowałem listę 10 sposobów efektywnego budowania listy mailingowej, która będzie “mocną” podstawą prowadzonych działań email marketingowych.

Dzisiaj możecie zapoznać się z 5 z nich.

1. Umieszczaj formularz zapisu na…

Czasami najprostsze metody są najbardziej skuteczne. Najczęściej wykorzystywaną metoda jest umieszczanie formularza zapisu na stronie internetowej firmy. Zazwyczaj jest on publikowany w górnej lub dolnej części strony głównej. Tymczasem, warto rozważyć również inne miejsca w obrębie firmowej strony. Może to być na przykład strona z danymi kontaktowymi do firmy. Jest to naturalne miejsce, które odwiedza wiele osób szukających sposobów pozostania z firmą w kontakcie. Innym sposobem jest także opublikowanie formularza zapisu na blogu. W ten sposób każdy kogo zainteresuje firmowy blog, będzie mógł zostawić adres email i pozostać z firmą w kontakcie.

Z kolei jeśli budowa strony pozwala umieszczać formularz tylko w jej dolnej części, to warto, aby wyświetlał się on na każdej podstronie. Dzięki temu odwiedzający będzie mógł w każdej chwili zapisać się do listy mailingowej, bez konieczności poszukiwania formularza lub powrotu do strony głównej.

Ciekawym i coraz częściej wykorzystywanym sposobem jest również formularz umieszczony w formie pop–up’u, który będzie wyświetlać się w momencie, gdy osoba będzie chciała opuścić stronę.

2. Zaangażuj Social Media

Jeżeli firma prowadzi działania komunikacyjne na portalach społecznościowych – w szczególności na Facebooku – to jest to również dobre miejsce do budowania listy odbiorców. Można na firmowym profilu utworzyć osobną zakładkę właśnie z formularzem zapisu. Co więcej, ta zakładka może witać wszystkich nowych fanów marki, odwiedzających firmowy profil pierwszy raz. W ten sposób zaangażowani w życie marki fani mogą zostać subskrybentami jej list mailingowych.

Do budowania listy odbiorców można również zaprząc mniej popularny w Polsce portal społecznościowy – Twitter. Co prawda, niemożliwe jest umieszczenia na firmowym koncie tego portalu formularza zapisu, ale można publikować na nim linki do archiwum wysłanych newsletterów, gdzie warto umieścić formularz zapisu. Pozwoli to użytkownikom Twittera zapoznać się z poprzednimi newsletterami i umożliwić im zapisanie się do listy mailingowej firmy.

3. Neutralizuj przeszkody

Proces zapisu na listę odbiorców powinien być łatwy i szybki. Dlatego warto pamiętać o kilku elementach, które pozwolą usunąć wszystkie przeszkody w procesie zapisu.

Na początku nie warto prosić odbiorców o zbyt wiele informacji. Formularz zapisu może ograniczać się do tylko dwóch pól – imienia oraz adresu email. Te dwie informacje wystarczą do rozpoczęcia komunikacji. Dodatkowo, warto zaopatrzyć formularz w link do polityki prywatności. W ten sposób odbiorca będzie mógł być spokojny, że jego dane nie zostaną sprzedane lub wykorzystane w innym celu.

Można także poinformować odbiorcę jakie informacje będzie zawierał wysyłany newsletter oraz jak często będzie on dostarczany. Co więcej, można nawet pokazać przykładowy newsletter umieszczając link do wiadomości w formularzu zapisu. W ten sposób być może odbiorca szybciej przekona się  do jego wypełniania.

4. Zachęć bonusem!

Rabaty, promocje, prezenty – kto ich nie lubi!? Nawet osoby, które stronią od podawania komukolwiek swojego adresu email potrafią zmienić zdanie na dźwięk słów “rabat”, “promocja” lub “prezent”. Dlaczego w takim razie nie dać każdej zapisującej się osobie drobnego gratisu. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności może to być: darmowy raport, badanie, e-book, kupon rabatowy lub darmowy konsulting.

5. Pamiętaj o Google AdWords

Co prawda reklamy Google AdWords są rzadko wykorzystywane do budowania listy odbiorców, ale to nie znaczy, że nie mogą być skuteczne. W końcu są one dopasowywane na podstawie słów kluczowych, więc potencjalny klient już jest. Jeżeli dołożymy do tego angażującą treść, która przykuje uwagę, to łatwo przekona ona do kliknięcia w reklamę, która może przekierować na stronę z formularzem zapisu.

Kolejne 5 sposobów na budowanie listy mailingowej już w następnym artykule.

Zostaw odpowiedź