fbpx

10 znanych marek zagrożonych upadkiem

Mamy kryzys i coraz bardziej konkurencyjne rynki, odczuwa to conajmniej kilka znanych marek w USA. Przytoczone poniżej firmy prawdopodobnie zakończą swoją działalność, zostaną sprzedane lub przejdą inne istotne przeobrażenia w 2013 roku. Zobaczmy jakie to marki?

  1. JCPenney – Znana amerykańska sieć domów towarowych. JCPenney ma spory problem ponieważ w poprzednim roku zanotowała stratę w wysokości 54 milionów dolarów, a na koncie firmy pozostaje jedynie 121 milionów. Możliwe więc, że sieć zmniejszy ilości placówek i zatrudnianych osób aby ratować się przed upadkiem.
  2. Martha Stewart Living Omnimedia – korporacja ma spore problemy, szczególnie że ich największy dochód pochodzi z kooperacji z siecią JCPenney.
  3. Hostess Brands – producent słynnych Twinkies, Drake’s Devil Dogs i Wonder Bread znika z rynku. Ogłosił bankructwo w 2012 roku, został kupiony przez jedną ze spółek, jednak na ten moment pozostała po nim jedynie nazwa firmy.
  4. Lotus – słynny producent sportowych samochodów. Już na początku roku był bliski bankructwa, mają bardzo słabe wyniki – sprzedają jedynie 35 samochodów na kwartał.
  5. Hotmail – Microsoft zrezygnował z marki Hotmail zastępując ją Outlookiem. Baza użytkowników korzystająca z tej skrzynki była tak duża, że dopiero Gmail w listopadzie 2012 roku dorównał do tego poziomu.
  6. US Airways – słynne linie lotnicze przejmują American Airlines i będą nosić nową nazwę American Airlines Group.
  7. Herbalife – międzynarodowa firma sprzedaży bezpośredniej, podejrzewana jest o to, że jest piramidą finansową. Aktualnie trwa postępowanie w tej sprawie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje firmy spadły o 39%.
  8. Research in Morion – producent linii BlackBerry. Od jakiegoś czasu przegrywa walkę z konkurencją i prawdopodobnie nie uda im się utrzymać firmy.
  9. Avon – spółka już od jakiegoś czasu notuje spore spadki. Zatrudniono nową CEO, która ma za zadanie cięcie kosztów, mające pozwolić na oszczędności w granicach 400 milionów dolarów. Wiele osób zostało zwolnionych oraz zrezygnowano z mniej rentownych rynków.
  10. MetroPCS – chrapkę na firmę ma T-Mobile, prawdopodobnie w najbliższej przyszłości dojdzie do transakcji.

 

Powyższa lista nie wyczerpuje marek, które w ostatnich latach odczuwają skutki kryzysu. Przedsiębiorcom internetowym, szczególnie w Polsce, pozostaje tylko cieszyć się ze stabilnego wzrostu branży ale mając w głowie doświadczenia ostatnich lat i upadki największych marek świata, wciąż warto dokładnie przyglądać się każdej wydawanej złotówce.

 


Edit 28.03.2013
Oświadczenie firmy Herbalife w sprawie mylących i nieprecyzyjnych  informacji dotyczących firmy

Zapewniamy, że Herbalife działa w oparciu o najwyższe standardy etyczne oraz normy jakości. Kierownictwo oraz Zarząd firmy stale dokonuje przeglądu naszych biznesowych praktyk oraz produktów. Herbalife współpracuje także z niezależnymi zewnętrznymi ekspertami, aby mieć pewność, że nasze działania są w pełni zgodne z obowiązującym prawem i regulacjami. Działalność Herbalife jest w pełni legalna i nie jest piramidą finansową.

Nie mamy informacji o żadnych krokach prawnych czy dochodzeniach prowadzonych przez instytucje państwowe USA w naszej sprawie, poza dobrowolnym dialogiem z regulatorami, który zainicjowaliśmy podczas styczniowego spotkania dla inwestorów. Domagamy się sprostowania opublikowanych przez Mensis.pl za New York Post informacji.

Od momentu powstania w 1980 roku Herbalife pozytywnie wpływa na życie i zdrowie konsumentów. Biorąc pod uwagę wielkość Herbalife oraz jej model biznesowy, jakim jest sprzedaż bezpośrednia, do Federalnej Komisji Handlu (FTC) wpłynęła stosunkowo niska liczba reklamacji. Niemniej każda z nich jest przez nas traktowana poważnie. Podtrzymujemy nasze zobowiązania dobrej praktyki biznesowej w stosunku do naszych dystrybutorów oraz wszystkich konsumentów naszych produktów.

Zostaw odpowiedź