fbpx

145 miliardów dolarów Apple’a (1)

Świat obiegła nowina – Apple kupuje Beatsa, producenta słuchawek błędnie określanych jako audiofilskie. Prawidłowa nazwa produktów Beatsa brzmi, lifestylowe. O tym, czy ma to sens, oraz jak bardzo zawyżono cenę tego potężnie rozwijającego się nowicjusza trwa spór w polskich i zagranicznych mediach.

Mało kto wspomina o bardzo interesującej drodze do sukcesu samej firmy Beats.

 

Beats to nieduże przedsiębiorstwo, które istnieje raptem od 2006 roku, zaś w przytłaczającej mierze swój sukces osiągnęło dzięki celebryckiemu składowi założycielskiemu oraz wsparciu innego giganta elektroniki – Monstera. Jak powszechnie wiadomo Beats powstał z inicjatywy Dr. Dre oraz Jimmiego Iovine’a, czyli rapera i producenta muzycznego.

 

Na początku nie posiadała absolutnie żadnego kapitału technologicznego, którego zdobycie wymaga cierpliwej pracy i lat doświadczeń. Stąd nie posiadając nic poza nazwiskami i marką obaj współzałożyciele rozpoczęli poszukiwania firmy, które dostarczyłaby tego, co niezbędne, czyli odpowiedniego produktu.

 

Naturalnym dawcą był Monster, który mierzył swoimi produktami w grono młodych klientów. Beats szybko nakłonił więc Monstera do podpisania 5 letniego kontraktu, w ramach którego Monster opatrzył część swoich produktów mianem serii specjalnych z logotypem Beats. Dzięki potężnej sieci dystrybucyjnej Monstera logo Beats pojawiło się praktycznie w każdym zakątku świata. Zaś jego założyciele uważnie przyglądali się organizacji i produktom Monstera.

Zostaw odpowiedź