fbpx

1/5 handlu detalicznego w Internecie? Tak, w ciągu 5 lat ale bez spożywki

Do 2022 roku całkowity udział e-commerce w handlu sięgnie 20 procent, twierdzi w swoich prognozach firma badawcza Forrester.

Warto zacząć od powtórzenia najważniejszej informacji – mamy tu do czynienia wyłącznie z prognozą, która zakłada utrzymanie się ponad 11 procentowego średniego wzrostu handlu internetowego w ciągu najbliższych 5 lat. Ponadto, owa prognoza dotyczy wyłącznie Europy Zachodniej, której końmi pociągowymi są w szczególności Hiszpania i Włochy. Tak mocny, bo dwucyfrowy wzrost handlu internetowego (na tle 2-3 procentowego wzrostu klasycznego handlu detalicznego) pozwoli na uzyskiwanie coraz większego udziału w ogólnych obrotach.

 

Według poniższych statystyk już teraz, gdy wyłączymy handel spożywczy, e-commerce generuje 12.5 procenta całkowitych obrotów handlu detalicznego w Europie Zachodniej. Jak na razie, w największym ogonie ciągnie się właśnie spożywka, która na ten moment generuje raptem około 2.5 procenta i jej wzrost będzie powolny, bo nawet w 2022 roku całkowity udział w obrotach wyniesie skromne 4.4 procenta. Podczas, gdy całkowity udział e-commerce sięgnie blisko 14 procent i rzeczonych 20, gdy wyłączymy właśnie handel artykułami spożywczymi.

 

share_online_grocery_sales

Zostaw odpowiedź