fbpx

150 milionów euro Sarenzy za rok 2013

Chociaż Sarenza rozpoczęła swoją działalność w Polsce raptem w kwietniu 2012 roku to już zaliczyła polski rynek do najbardziej perspektywicznych w ramach swojego europejskiego portofolio.

Chociaż francuski sklep internetowy nie ujawnił jak dużą część jego obrotów wygenerował polski rynek, to w badaniu przeprowadzonym przez Sarenza, Polska już po raz drugi zajęła pierwsze miejsce wśród europejskich krajów pod kątem zakupów obuwia za pośrednictwem Internetu.

 

Zacznijmy od obrotów Sarenzy, które urosły w całej Europie rok do roku o 15% ze 131 do 150 milionów euro – to dobry wynik, chociaż poniżej dynamiki całego europejskiego rynku e-commerce, która to sięga ok 20%. Jaki jest sposób Sarenzy na coroczny solidny kilkunastoprocentowy wzrost?

 

„Kluczem do sukcesu Sarenzy jest nasz model biznesowy, który opiera się na 3 podstawowych zasadach: bogata oferta, doskonała obsługa oraz przyjazna strona. Dla klientów Sarenza.pl dostępnych jest już ponad 650 marek oferujących duży wybór butów damskich, męskich i dziecięcych, a także torebek. Wśród marek dostępnych na Sarenza.pl są ekskluzywne marki, które nie są dostępne w sklepach tradycyjnych na polskim rynku, jak również marki luksusowe, lokalne i międzynarodowe.”

„Co więcej, w każdym sezonie Sarenza powiększa swoje portoflio o około 50 nowych marek. Zadowolenie Klientów to dla Sarenza.pl priorytet, dlatego sklep proponuje wyjątkowo długi okres zwrotu lub wymiany zamówienia (100 dni), bezpłatną wysyłkę oraz pełny zwrot kosztów w przypadku zwrotu towaru.” – mówi Stéphane Treppoz, Sarenza CEO.

 

Pora na wyniki corocznego badania europejskiego rynku e-zakupów w branży obuwniczej, które wykonywane są na użytek francuskiego sklepu. Okazuje się, że aż 58% polskich konsumentów zadeklarowało zakup obuwia online, podczas gdy średnia europejska to 45% .

 

Ciekawie wypada część dotycząca m-commerce. W Polsce aż 86% konsumentów korzysta z komputera przy poszukiwaniu produktów i sprawdzaniu ich cen. Popularność zyskują także smartfony oraz tablety, których wykorzystanie przy zakupach online zadeklarowało ponad 30% polskich respondentów.

 

Wśród największych zalet kupowanie butów przez Internet wymieniono:

  • brak ograniczeń czasowych (to z pewnością domena pań)
  • łatwość znalezienia właściwego produktu w krótkim czasie
  • brak presji ze strony sprzedawcy

 

Na koniec informacja o tym, czym kierują się polscy konsumenci podczas robienia zakupów online. 45% Polaków robiących zakupy online deklaruje, że czynnikiem, który wpływa na ich decyzję dotyczącą wyboru strony internetowej jest bezpieczny sposób płatności. Następnie 43% respondentów twierdzi, że do zakupów zachęca ich bezpłatna dostawa. 33% wskazało możliwość bezpłatnego zwrotu zakupionego towaru.

 

 

O badaniu

Badanie przeprowadzono między 25 marca a 2 kwietnia 2014 w 7 krajach europejskich:
w Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Polsce, Szwecji i we Włoszech w grupie 3 500 osób
w wieku od 18 lat i starszych, reprezentującej populacje kraju pod względem płci, wieku
i regionu. Celem ankiety było zebranie opinii ludzi na temat zakupów i analiza ich rosnącej popularności w porównaniu do tradycyjnej formy zakupów. Badanie zostało przeprowadzone już po raz drugi, w 2012 roku badaniu poddano również 3 500 osób.

 

Zostaw odpowiedź