fbpx

1811 lajków w ciągu 1 dnia, czyli ruszył fanpage Carrefour Polska

6 maja ruszył oficjalny fanpage polskiego oddziału Carrefour. To pocieszająca informacja, że nigdy nie jest za późno aby zacząć.

W czasach, gdy wydaje nam się, że social media jest wszędzie przykład Carrefour pokazuje, że przeceniamy tę formę komunikacji.

W Polsce istnieje wiele naprawdę dużych firm, które albo nie potrzebują social media, albo prowadzą profile bardziej z przymusu niż chęci i pomysłu na ten specyficzny sposób komunikacji.

 

Z pewnością decydującym argumentem jest ostrożność – szkoda aby konkurencja lub zezłoszczony klient założył profil z dokładną nazwą firmy, który Google znakomicie wypozycjonuje. Jeśli taka sytuacja miałaby miejsce z pewnością w ramach profilu pojawiły by się niepochlebne wpisy pod adresem marki – i problem gotowy.

 

Przykładem takiego działania jest profil Media Markt Polska, który jest kompletnie nieużywany i w dodatku straszy źle przeskalowanym logo w zdjęciu profilowym. Z drugiej strony, nie można spodziewać się wiele więcej po marce, która prowadzi niezwykle agresywną politykę określając osoby, które nie są jej klientami, mianem idiotów.

 

W dodatku przekaz Media Markt to uparte propagandowe powtarzanie “u nas najtaniej” – trudno z tak szczątkowej treści sklecić sensowną politykę komunikacji z interesariuszami i otoczeniem. Co nie przeszkadza Media Markt w byciu liderem sprzedaży w Polsce.

 

Skoro już jesteśmy w temacie hipermarketów oraz przy Metro Group nie sposób nie zauważyć, że hipermarkety Real nie posiadają żadnego konta facebookowego. Jedyna marka, która w ramach Facebooka prowadzi komunikację z klientami jest… MAKRO Cash&Carry Polska.

 

Zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jest to marka B2B. Facebook wydaje się być ostatnim sensownym miejscem do realizowania polityki social media.

1 komentarz

  1. Natalia 10-05-2013

Zostaw odpowiedź