2 miliardy Amazona ze e-spożywki i wzrosty na poziomie 50 procent rok do roku

Amazon powoli dominuje rynek e-spożywki, a w USA już zostawił daleko w tyle nawet Walmart.

 

Być może spożywka offline należała do Walmarta, ale handel spożywczy online to zupełnie inna para butów, w której największa globalna sieć detaliczna nie do końca się odnajduje. Albo ujmijmy to inaczej – nie nadąża za Amazonem, który stawia poprzeczkę wyżej, niż ktokolwiek byłby w stanie przeskoczyć. Efekt jest taki, że w 2017 roku Amazon osiągnął tylko w Ameryce Północnej 2 miliardy dolarów obrotu ze spożywki online (18 procent całego rynku), podczas gdy Walmart był o połowę gorszy. Z jednej strony, nie jest zaskoczeniem, że Amazon radzi sobie lepiej online, z drugiej jednak trudno nie być zaskoczonym, że Walmart tak bardzo zaspał w swojej własnej branży.

Z pewnością wejście w spożywkę ułatwił Amazonowi zakup ponad 400 naziemnych sklepów ze zdrową żywnością i powiększenie liczby pracowników o blisko 100.000, zaś w kwestii rocznych obrotów to o „skromne” 20 miliardów dolarów.Whole Trade to sieć sklepów z organiczną żywnością, która istnieje na amerykańskim rynku około 30 lat i bezskutecznie próbowała też wejść na rynek brytyjski. Nie jest to tani odpowiednik Wal-Marta, ale sieć celująca w zamożniejszych klientów zainteresowanych nie tylko ceną, ale także jakością produktów spożywczych. Ponadto, Whole Foods Market dostarcza już produkty do swoich klientów i umożliwia zamawianie koszyków przez Internet (warto zajrzeć tutaj wholefoodsmarket.com/online-ordering).

Niemniej dobrze wiedzie się Amazonowi w Europie, gdzie w UK w ciągu roku obroty e-spożywki Amazona urosły o 56 procent do 150 milionów funtów, oraz o 54 procent do 200 milionów euro w Niemczech. Wygląda na to, że plany przejęcia Carrefour z października ubiegłego roku wcale nie muszą się ziścić.

Zostaw odpowiedź