fbpx
wzrost empik

20 lat Empiku – jak wyglądają statystyki jednego z najstarszych i największych e-sklepów w Polsce?

Empik.com to nie lada firma. Dziś już mało kto pamiętam, że Empikiem tytułowano przede wszystkim naziemną sieć sklepów.

Empik był w polskim krajobrazie kulturowym od zawsze. Przybliżał nam światowe tytuły – pisane, grane, śpiewane w czasach, gdy na polskich ulicach czuć było jeszcze posmak PRLu. Przetrwał też zawieruchę internetowego piracenia pierwszego szerokopasmowego Internetu w Polsce. Aż w końcu stał się cyfrowy, i dla młodego pokolenia jest już Empikiem.com, a nie Empikiem po prostu.

Nie wszystkie sieci handlowe w Polsce udanie przeszły transformacje z analogu do cyfry. Aktualne statystyki Empiku pokazują, że w tym wypadku udało się naprawdę nieźle. Zerknijmy w wybrane liczby:

  • średnio strona notuje 10 milionów wizyt miesięcznie (TOP polskiego e-commerce)
  • oferta obejmuje 2 miliony produktów i rośnie – dzięki platformie marketplace
  • w ubiegłym roku obsłużył 5 milionów zamówień
  • 68% klientów to kobiety

Przez ostatnie 20 lat Empik.com odnotował:

  • 770 mln wizyt
  • sprzedaż 12,5 miliona książek, wśród których najpopularniejsze były: Początek” Dana Browna. „Harry Potter i Przeklęte Dziecko” J.K. Rowling oraz „Pięćdziesiąt Twarzy Greya” E L. James.
  • sprzedaż 5,7 miliona płyt z muzyką, wśród których najpopularniejsze należały do wykonawców takich jak: Adele, Ed Sheeran, Dawid Podsiadło.
  • sprzedaż 3 miliony płyt z filmami na DVD.

Empik z okazji swojej rocznicy przygotował interesujący fragment swojej historii:

„Empik.com rozpoczął swoją działalność w 1998 r. w wyniku przekształcenia się z „Hirek Wrona CD House”, czyli pierwszego w Polsce muzycznego sklepu internetowego. W tym samym czasie powstała pierwsza polska telewizja internetowa „Empik TV”, poświęcona tematom kulturalnym, a Hirek Wrona na dwa lata objął stanowisko jej redaktora naczelnego. Od tej pory serwis Empik.com, stanowiący nieodłączną część stacjonarnych i dobrze wszystkim znanych salonów Empik, zaczął budować swoją historię oraz towarzyszyć milionom odbiorców w rozwijaniu pasji oraz poszerzaniu wiedzy na interesujące ich tematy”

Zostaw odpowiedź