fbpx

2013 w polskim e-commerce według Shopera i Okazje.info

Porównywarka cen Okazje.info przygotowała wspólnie z platformą Shoper infografikę z podsumowaniem najważniejszych danych dotyczących polskiego e-commerce.

Autorzy zestawienia przyjrzeli się między innymi kategoriom, w których w roku 2013 powstało najwięcej nowych sklepów oraz sprzedawcom najczęściej wybieranym przez Internautów.

Zabrane dane pozwoliły nie tylko na przedstawienie aktualnej struktury polskiego rynku e-commerce oraz najważniejszych trendów w nim panujących, ale również na postawienie branżowej prognozy na kolejne 12 miesięcy.

Książki, Dom i Ogród oraz Motoryzacja to kategorie, które w rankingu ukształtowanym przez liczbę dostępnych ofert zajęły kolejno trzy pierwsze miejsca. Obecność na podium tych właśnie grup produktowych jest dowodem na to, że Polacy są już w pełni świadomi wygody, jaką gwarantują zakupy online. Znalezienie interesującego książkowego tytułu, czy części samochodowej przy pomocy internetowej wyszukiwarki okazuje się znacznie prostsze niż wertowanie księgarskich półek, albo często bezowocne poszukiwania prowadzone w niezliczonej ilości warsztatów, czy tradycyjnych sklepów z akcesoriami motoryzacyjnymi.

Analogicznie do lat ubiegłych – powodem systematycznej i intensywnej rozbudowy kategorii Dom i Ogród jest jej znaczne zróżnicowanie oraz stale rosnące zainteresowanie ze strony Internautów. Nie dziwi również zlokalizowanie tuż za podium bardzo szerokiej kategorii Komputery, w skład której wchodzą nie tylko laptopy, komputery stacjonarne, monitory, drukarki i skanery, ale także budzące coraz większe zainteresowanie na rodzimym rynku tablety, czytniki e-booków oraz wszelkiego rodzaju komputerowe akcesoria.

Trend zaobserwowany w poprzednich edycjach infografiki, zgodnie z którym najwięcej nowych sklepów powstaje w kategoriach, pozwalających na znalezienie wąskiej niszy i tym samym wzbudzenie zainteresowania konkretnego grona Konsumentów unikatową ofertą, na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy był nie tylko stale aktualny, ale także wyraźnie silniejszy.

W 2013 roku powstało 30% więcej sklepów internetowych niż w roku 2012. Przeważały wśród nich podmioty z branży Odzież i Obuwie, Dziecko, Sport oraz Zdrowie. Jednym z głównych czynników determinujących rozwój tych właśnie kategorii jest bez wątpienia wyraźnie rosnąca popularność spersonalizowanych i unikalnych produktów, takich jak ubrania szyte na miarę, ręcznie wykonana biżuteria, designerskie gadżety i zabawki oraz coraz powszechniejsza moda na zdrowy tryb życia

powiedział Michał Ziółkowski z platformy Shoper.

Rok 2013 nie przyniósł większych zmian w rankingach sklepów posiadających największą ilość produktów. Tak, jak w latach ubiegłych – obok najsilniejszych rynkowych graczy, takich jak Amazon czy Media Markt, w gronie sklepów mogących pochwalić się najbogatszą ofertą produktową, znalazły się również niewielkie firmy, z ofertą dedykowaną wąskiej grupie Konsumentów. Należy do nich chociażby sklep Projektory-Lampy.pl, który jak sugeruje sama nazwa specjalizuje się w sprzedaży lamp do projektorów i telewizorów projekcyjnych, czy Emma.net.pl, posiadający w swojej ofercie baterie oraz zasilacze do notebooków.

Aktualna sytuacja na rynku e-handlu oraz wydarzenia mające miejsce w branży na przestrzeni ostatnich miesięcy pozwalają przypuszczać, że rok 2014 przyniesie dalszą rozbudowę, dotąd niszowych dla e-commerce kategorii, co z kolei przełoży się na utrzymanie dwucyfrowego tempa rozwoju polskiego handlu elektronicznego

podsumowuje Marcin Ryske, Brand Manager Okazje.info.

Zostaw odpowiedź