fbpx
statystyki - social media 2015

2015 w social media – jaki będzie?

Firma badawcza IRCenter opublikowała infografikę towarzyszącą kolejnej edycji badania mediów społecznościowych w Polsce. Słusznie przy tym zauważyła, że aby wnioskować o roku 2015 należy przeanalizować rok ubiegły.

Stąd zaczniemy od bardzo ciekawych informacji na temat aktywności Polaków w social media roku 2014.

 

 

Nie jest wielkim zaskoczeniem, że 44% treści w polskim social media opublikowano na Facebooku. Można wręcz rzecz, że jest to liczba stosunkowo niska, wręcz zaniżona. Ale fakt, że numerem dwa pod względem wypowiedzi jest w Polsce Twitter, robi wielkie wrażenie. Szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że blisko co trzecia publikacja miała miejsce właśnie tam. To bardzo niewielki dystans do fotela lidera.

 

Niegdyś forpoczta dyskusji w sieci, czyli fora internetowe wygenerowały raptem co 10. wypowiedź – tak przynajmniej wynika z danych SentiOne. Bardzo słaby wypadły blogi – zajęły raptem 1.5% ilościowej przestrzeni w polskim Internecie – mniej niż YouTube (1.9%) oraz, uwaga, uwaga, Instagram (3.7%).

 

Dynamika zmian potwierdza dane przytoczone powyżej. Fora internetowe tracą użytkowników na potęgę, średnio o 20% rocznie. Jak tak dalej pójdzie, nie będzie komu dyskutować w polskim Internecie. Największą dynamikę wykazuje zaś Twitter, zaraz po Facebooku.

 

Jednym z najciekawszych elementów badania jest rozłożenie płci względem różnych mediów społecznych. Jak widać poniżej mężczyźni wolą portale, fora i YouTube, kobiety zaś blogi, obrazkowy Instagram oraz, uwaga, uwaga – Google+ (sic!).

 

 

Jak wyglądają zmiany na samym Facebooku? Po pierwsze potwierdzają się informacje o tym, że młodzi nieco odpuszczają Facebooka, ale nie jest to wielki problem, ponieważ Facebook zyskuje dorosłych użytkowników – zdecydowanie cenniejszych dla reklamodawców. Podobna sytuacja ma miejsce z Twitterem.

 

Pełna infografika poniżej.


Zostaw odpowiedź