fbpx

2017: Amazon odpowiada za 44% obrotów w amerykańskim handlu internetowym

W samej tylko kategorii elektroniki użytkowej w ubiegłym roku Amazon.com zrobił obrót na poziomie 8.5 miliarda dolarów.

Takie szacunki podali do publicznej wiadomości analitycy z One Click Retail (oneclickretail.com), którzy do oszacowania wielkości amerykańskiego handlu internetowego i udziału w nim Amazona wykorzystali oprogramowanie oparte o indeksowanie stron i uczenie maszynowe.

Całościowa sprzedaż Amazona w amerykańskim e-commerce miałaby wynosić 200 miliardów dolarów, co przekłada się na skromne 4 procenty całościowej sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. Tym samym, możemy zobaczyć, że nawet taki gigant o niezaprzeczalnej sile jest de facto kroplą w morzu amerykańskiego handlu jako całości. Pomimo to, dzięki olbrzymiemu majątkowi założyciela oraz wielkiej sile PR-u dzisiaj Amazon rozdaje karty w amerykańskim biznesie, a także coraz mocniej wchodzi w krajową politykę, żeby nie wspominać mocniej o zatargach Jeffa Bezosa z prezydentem Donaldem Trumpem.

Globalnie, jak szacuje Internet Retailer, Amazon miałby zrobić 310 miliardów dolarów, a więc już 1/3 obrotów amerykańskiego giganta z Seattle pochodzi z innych zakątków świata. Co więcej, udziały Amazon.com w Stanach rosną, ponieważ wg innej wywiadowni, Slice Intelligence rok temu wynosiły 43 procenty. Jak już wcześniej wspomniano topową kategorią na Amazonie pozostała elektronika, zaś kolejne to: dom i kuchnia, publikacje, sport i outdoor.

Zostaw odpowiedź