fbpx

2017: Youtube najpopularniejszą aplikacją w Polsce, AliExpress goni Allegro

Spicy Mobile podało informację o 20 najpopularniejszych aplikacjach w Polsce w ubiegłym roku.

Badanie jest bardzo interesujące, gdyż pomija ruch mobilny oraz desktopowy, skupiając się wyłącznie na aplikacjach. Wynika zeń, że chociaż YouTube w badaniach Gemiusa odstaje w ruchu mobilnym od innych popularnych stron, to zdecydowanie lideruje gdy mowa o aplikacjach. I to z przewagą około 20 punktów procentowych w zasięgu, co oznacza w tym wypadku wynik na poziomie 66 procent miesięcznie.

Kolejne w zestawieniu są Messenger i Facebook z wynikami na poziomie 46 i 43 procent, co jest wynikiem niewiele ustępującym aplikacjom Google Maps (ok 40 procent). To pokazuje, że YouTube jest prawdziwą potęgą jeśli chodzi o popularność w sieciach społecznościowych.

W e-commercowym światku także jest ciekawie, gdyż aplikacja OLX.pl wyprzedziła aplikację Allegro.pl, a po piętach depcze jej też AliExpress Shopping App. Zaskakująco wysoko znalazła się w zestawieniu aplikacja Rossmann PL dając Rossmannowi pozycję samodzielnego lidera polskiego handlu internetowego w aplikacjach mobilnych w kategorii sklepów internetowych. To zaskakujący, ale i znakomity wynik.

Na koniec kilka zdań o stronach mobilnych. W listopadzie 2017 Google.pl straciło – z 62 do 60 procent. Podobnie jak Facebook – z 53 do 44.5 procenta. W obu wypadkach można podejrzewać, że za owymi spadkami stoi mocny wzrost po stronie aplikacji mobilnych. Niestety, Gemius dopiero rozpoczął rankingowanie aplikacji, stąd nie dowiemy się, o jakiej różnicy mówimy w miesięcznym ujęciu rok do roku. Wyraźny wzrost zasięgu zanotowała za to mobilna strona Allegro.pl – z 34 do do 37.5 procenta. Podobny wzrost zanotował portal OLX.pl z 25 do 28 procent. Gorzej na tym tle wypadło Ceneo.pl – mimo wszystko, z jedno procentowym wzrostem.

Zostaw odpowiedź