fbpx

2/3 sprzedawców Allegro wybiera Pocztę Polską?

PR-owa wojna między Pocztą Polską a Grupą Integer trwa. Jakiś czas temu pisaliśmy o badaniach na zlecenie InPostu, z których wynika, że Paczkomaty są bardzo popularną metodą wysyłki, a ponadto brak oferty tego typu logistycznej usługi w sklepie może spowodować spadek obrotów.

Dzisiaj prezentujemy badania na zlecenie Poczty Polskiej, z których wynika, że nasz narodowy operator jest logistycznym hegemonem największego portalu e-commerce w Polsce.

 

 

Zacznijmy od metodologii. Wynika z niej, że badanie TNS Polska powstało przy udziale 307 firm (respondentów), które swoją działalność sprzedażową prowadzą tylko w Internecie, głównie w Internecie lub w podobnej skali za pośrednictwem Internetu oraz kanałów tradycyjnych. (październik 2015) i w sporej mierze dotyczyło badania popularności nowej usługi „Pakiet POLECONY eCommerce”. Trzeba przy tym nadmienić, że liczba 307 firm nie jest wyznacznikiem wysokiego stopnia reprezentatywności, stąd badania ma charakter poglądowy.

 

Pomimo to, warto zerknąć w statystyki badania, chociażby po to, aby znać argumenty obu stron. Chociaż metodologia sugeruje, że trudno wyciągać jednoznacznie wnioski z badania TNS Polska to liczby brzmią przekonująco. Pierwszą z nich jest stwierdzenie, że „najchętniej wybieraną platformą do e-sprzedaży jest Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców jest na niej obecnych”. Nie ma co dyskutować z tak oczywistymi faktami. Drugi ciekawy fakt to ten, że przedsiębiorcy sprzedają w Internecie głównie produkty o niskiej wadze: do 1 kilograma. Tutaj też docieramy do sedna sprawy:

 

Z badania TNS Polska wynika także, że grupa „Klienci Poczty Polskiej” nadaje za jej pośrednictwem około 65% przesyłek o masie do 1 kg. Z kolei badani „ Klienci konkurencji” wysyłają przesyłki do 1 kg korzystając z DPD/Siódemka (około 21%), DHL (18%) i UPS (17%). InPost na Allegro wybiera 10 procent e-sprzedawców.

 

Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.

 

A skoro liczy się cena, to klienci biznesowi nie czują skrupułów aby przejść do konkurencji. Stąd aż 75 procent badanych firm korzystających z oferty konkurencji „deklaruje gotowość skorzystania z oferty wysyłkowej Poczty Polskiej”. Czy zadeklaruje ją także Allegro związane dotychczas z InPostem?

Zostaw odpowiedź