fbpx

2/3 użytkowników internetu, kupuje online

Jeżeli użytkownik korzystający z Internetu, nie skorzysta z opcji zakupu online, jest spora szansa, że będzie szukał informacji o produkcie w sieci, zanim zdecyduje się na zakup w standardowym sklepie.

Takie informacje płyną z raportu sporządzonego przez GlobalWebIndex, w którym stwierdzono, że 90% internautów, w ciągu miesiąca dokonało zakupu w sieci, bądź szukało informacji o produkcie, który chce zakupić offline.

Użytkownicy pochodzący z rejonów Azji, najczęściej logowali się przez urządzenia mobilne. Natomiast w USA oraz Wielkiej Brytanii odnotowano dominacje komputerów stacjonarnych. Należy pamiętać, że ciągle rośnie rynek smartfonów, z których korzysta już 30% Brytyjczyków (w 2009 roku wynik nie przekroczył 10%).

 

Inne ciekawe dane płynące z raportu:

  • 80% chińczyków, korzystających z Internetu dokonała w ciągu ostatniego miesiąca zakupu online. 40% z nich zrobiło to przez smartfona lub tablet;
  • 65% polskich internautów dokonało ostatniego miesiąca transakcji w sieci z czego 77% skomentowała swój zakup;
  • 69% internautów po dokonaniu zakupu publikuje o nim opinie w sieci;

Komentarz na pewno należy się danym dotyczącym ilości opinii wystawianych przez polskich internautów, bo z praktyki wynika, że wygląda to zgoła inaczej – komentujemy gdy nie jesteśmy zadowoleni, unikamy wystawienia opinii gdy zakup po prostu spełnił nasze oczekiwania. Być może polskie statystyki podciągnął mocno serwis Allegro, gdzie opinie pojawiają się niemal po każdej transakcji.

 

Tak czy inaczej słowem podsumowania warto zaznaczyć, że internet jest w tym momencie najważniejszym źródłem wiedzy na temat wszelkiego rodzaju usług oraz produktów. Każda firma, która rezygnuje z prezentacji swojej oferty w sieci, sporo na tym traci.

Zostaw odpowiedź