Linkedin postanowił otworzyć swoje przepastne zasoby wiedzy na temat użytkowników i klientów. Efektem jest lista 25 najbardziej poszukiwanych umiejętności pracowników.
W zestawieniu dominuje oprogramowanie, zarządzanie i marketing.
Numer jeden pożądanych przez pracodawców umiejętności to, uwaga, uwaga: social media marketing. Po krótkiej zadyszce i ostrej ewaluacji social media Facebook i spółka wracają do łask największych globalnych marek.
W gronie umiejętności nakierowanych na ludzi, a nie komputery znalazły: analityka statystyczna i data mining (miejsce 5.), user interface design (miejsce 6.), marketing internetowy (miejsce 7.) rekrutacja (miejsce 8.), zarządzanie zespołem i rozwijaniu biznesu (miejsce 9.), PR i komunikacja (21. miejsce), strategia i planowanie strategiczne (24. miejsce).
Jeśli chodzi o umiejętności techniczne wysoko zawędrowały zdolności do rozwoju platform mobilnych a także chmur i dystrybucji oprogramowania. Niezmiennie wysoko i w sposób w pełni uzasadniony ceni się programowanie w Perl/Python/Ruby.
Po raz kolejny widać wyraźny odwrót w ocenie umiejętności pracowników – wraz z przyrostem ilości informatyków wiedza techniczna traci na znaczeniu, szczególnie w kontekście systemów CMS oraz możliwości pozyskania oprogramowania w chmurze.
Po opanowaniu bazy technicznej w nowej cyfrowe rzeczywistości pracodawcy coraz uważniej przyglądają się tym zasobom ludzkim, które dadzą im przewagę w świecie, gdzie technologia oprogramowania jest w zasięgu praktycznie każdej ręki.