fbpx

25 najmocniejszych PR-owo marek w USA

BrandIndex zaprezentował wyniki badań, które wskazują najlepiej hałasujące w sferze public relations marki działające na terenie Stanów Zjednoczonych.

Realizacja badania robi duże wrażenie – 2.5 miliona ankietowanych przez okrągły rok odpowiadało na proste pytanie: czy słyszałeś coś pozytywnego lub negatywnego o jakiejś marce?

 

Kto zwyciężył w tym rocznym maratonie? To staje się powoli nudne ale po raz kolejny wygrał Amazon, który tylko w czarny poniedziałek sprzedał 36.8 miliona produktów, w stosunku do 26.5 miliona rok wcześniej.

 

W zajęciu tak znakomitej pozycji nie przeszkodziły nawet problemy firm kurierskich UPS i FedEx, które wedługg Amazona zawaliły doręczanie przesyłek. Aby poprawić swoją reputację Amazon rozdawał bony zakupowe o wartości 20 dolarów – w dodatku uczynił to automatycznie, o czym już wspominaliśmy.

 

Amazon wyprzedził drugiego na liście Forda, który trzeba przyznać wykonał świetną robotę. Po śladach klęski sprzed kilku lat nie pozostały najmniejsze ślady. Trzeci jest Subway, potem zaś History Channel – i to w czasach masowego exodusu telewidzów w kierunku mediów internetowych.

 

Inne ciekawostki w zestawieniu to 6 pozycja YouTube, 12. Netflixa, dopiero 19. Google’a oraz aż trzy pozycje zajęte przez Apple i jego produkty.

A oto pełne zestawienie:

1. Amazon.com
2. Ford
3. Subway
4. History Channel
5. Lowe’s
6. YouTube
7. Walgreen’s
8. V8
9. Cheerios
10. Kindle
11. Samsung
12. Netflix
13. Aleve
14. Olive Garden
15. Home Depot
16. iPad
17. iPhone
18. Apple
19. Google
20. M&M’s
21. Target
22. Geico
23. Tide
24. Dawn
25. John Deere

 

Zostaw odpowiedź