fbpx

25 – procentowy wzrost rynku reklamy internetowej!

Dokładnie o 24.9 procenta wystrzelił w górę polski rynek reklamy internetowej w pierwszym kwartale 2016 roku.

Polski tort reklamowy w Internecie od dwóch lat rośnie w zawrotnym tempie. W ubiegłym roku ekscytowaliśmy się 3 miliardami złotych na koniec roku, zaś w pierwszym kwartale 2016 reklamodawcy zakupili reklamę za ponad 800 milionów złotych, co jest absolutnym rekordem! Ubiegłoroczny pierwszy kwartał zamknął się w kwocie 641 milionów złotych. A to oznacza, że rynek reklamowy wchłonął dodatkowe 160 milionów złotych.

Ciekawie robi się, gdy spojrzymy w procentowy udział w torcie reklamowym. Chociaż bezwzględnie rośnie wszystko poza e-mail marketingiem, to gdy spojrzymy na względny udział, urósł tylko display. Ten trzyma w swoim posiadaniu już połowę rynku reklamowego w Polsce. W stosunku do display straciły zarówno SEM, jak i ogłoszenia. To pokazuje, że bez dwóch zdań w polskiej gospodarce panuje hossa – reklamodawcy są skłonni wydawać na reklamę graficzną, która uchodzi za najmniej skuteczny sposób pozyskiwania leadów sprzedażowych, za to doskonały, gdy chodzi o zwracanie na siebie uwagi. Potężnie urosły też media społecznościowe – o 136 procent. Potwierdza to intuicje o tym, że reklamodawcy chcą inwestować w swój wizerunek. O blisko 90 procent urosła także reklama kierowana na urządzenia mobilne.

Jeśli zaś chodzi o podział na branżę to zaskakująco mocno straciła motoryzacja, która rok temu wydawała 20 procent całkowitego tortu reklamowego. W tym roku zaś wydaje 14 procent. Miejscami zamienił się także handel i finanse. Handel zyskał trzy punkty procentowe (do 12), zaś finanse wydają mniej o 2 punkty (do 10), w ujęciu kwartalnym rok do roku. Innymi słowy, handel internetowy w Polsce kwitnie i bardzo mocno napędza rynek reklamy!

 

IAB_PwC_AdEx_2016Q1_infografika

Zostaw odpowiedź