fbpx

25% sprzedawców na europejskim Amazonie to Chińczycy!

A połowa z owych 25 procent korzysta z usługi Fulfillment by Amazon, co oznacza, że z punktu widzenia konsumenta ich lokalizacja nie ma znaczenia.

Badanie przeprowadził Marketplace Pulse (marketplacepulse.com), który musiał zmierzyć się z nie lada problemem, ponieważ amerykański Amazon nie wymaga od sprzedawców ujawniania adresów rejestracji przedsiębiorstwa. Dlatego poprzestano na europejskiej wersji, a jak wiadomo, w Europie jest wyraźny wymóg podawania adresu przedsiębiorcy (nie pierwszy to raz chwała brukselskiej biurokracji).

Dane zostały zebrane z 5 rynków, na których operuje Amazon oferując usługę Marketplace, czyli w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii oraz we Włoszech). Jak zauważa sam Marketplace Pulse, chociaż w EU doliczono się 25 procent sprzedawców z Chin, jeśli byśmy uwzględnili amerykańskiego Amazona, prawdopodobnie współczynnik ten znacząco podskoczyłby w górę. To pokazuje, w jak olbrzymim stopniu globalny e-commerce opiera się na Chinach.

Jak zostało wspomniane wcześniej połowa z chińskich sprzedawców korzysta z usługi Fulfillment by Amazon, co jest blisko dwukrotnie lepszym odsetkiem niż średnia na Amazonie, która wynosi 35% dla wszystkich sprzedawców.

Szczegółowe wyniki na poszczególnych rynkach wyglądają następująco:

  • Amazon United Kingdom – udział chiński sprzedawców 25% Chinese (z czego 47% korzysta z usługi Fulfillment by Amazon)
  • Amazon Germany – udział chiński sprzedawców: 17% (z czego 51% korzysta z usługi Fulfillment by Amazon)
  • Amazon France – udział chiński sprzedawców: 25% (z czego 51%korzysta z usługi Fulfillment by Amazon)
  • Amazon Spain – udział chiński sprzedawców: 28% (z czego 6% korzysta z usługi Fulfillment by Amazon)
  • Amazon Italy – udział chiński sprzedawców: 24% (z czego 60% korzysta z usługi Fulfillment by Amazon)

Zostaw odpowiedź